تجاری سازی محصولات دانش بنیان هدف اصلی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری تاکید کرد؛

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: دهمین نوآوری و فن آوری ربع رشیدی موسوم به رینوتکس RINOTEX 2022 تبریز روزهای دوم تا ششم آبان سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: رویکرد ما در این دوره از نمایشگاه ربع رشیدی، کیفی‌سازی و تجاری‌ سازی محصولات فناورانه استان است.

عبدالرضا فلاح ادامه داد: رینوتکس را به‌ عنوان یک فرصت اقتصادی می‌بینیم و آمادگی داریم تا امکان استفاده از این فرصت را برای تمام بازیگران و عناصر اکوسیستم فناوری آذربایجان شرقی و سایر مناطق کشور آماده نماییم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه رینوتکس تبریز را می‌توان دومین رویداد فناوری فناورانه کشور دانست افزود: حوزه دانش‌بنیان در سال‌های اخیر دچار تحولات قابل توجهی شده که ناشی از قانون جهش دانش بنیان ها و نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ است.

جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با ذکر این نکته که در سال ۲۰۲۲ حوزه دانش بنیان توانست با تغییرات جهشی رویکردهای اثربخشی را داشته باشد اضافه کرد: در نمایشگاه امسال تلاش بر آن است تا در ۱۰ سالگی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی بتوان چشم انداز و جایگاه این رویداد علمی در کشور را بازیافت.

فلاح تاکید کرد: اقدامات را پیش‌بینی کرده ایم تا این نمایشگاه با محوریت شمالغرب در سال های آتی به صورت ملی برنامه ریزی و برگزار گردد لذا در خصوص ثبت آن در بُعد ملی و تخصیص اعتبارات لازم تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای بخش بین‌الملل نمایشگاه هم، قسمت تجارت با کشور آذربایجان، هاب صادراتی، حوزه تجارت با کشورهای CIS و غیره پیش بینی شده است تا نقش منطقه ای آن برای همگان قابل لمس باشد زیرا این نمایشگاه محل بسترسازی و نِت وُرکینگ مسائل تجاری سازی محصولات دانش بنیان است و رویکرد نمایشگاه بیشتر در حوزه تجاری سازی خواهد بود.

جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی تبریز یادآور شد: عزم مدیریت ارشد آذربایجان شرقی برای برگزاری این نمایشگاه در راستای تجاری سازی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بالاست تا از ظرفیت‌های استان در توسعه منطقه نهایت استفاده به عمل آید و به طور حتم با مشارکت بخش خصوصی این رویداد بزرگ علمی در بخش نوآوری و اقتصاد می تواند موتور محرکی برای سایر رسته ها و صنایع آذربایجان شرقی باشد.

فلاح، بازه زمانی ثبت نام از شرکت کنندگان در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ را تا ۱۵ شهریور ماه اعلام کرد و افزود: نمایشگاه نوآوری و فن آوری ربع رشیدی برای دهمین سال متوالی از دوم تا ششم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و مشکلی هم از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در کنار نمایشگاه، رویدادهای جانبی جالبی در نظر گرفته شده است تا با شتاب دهنده‌های پایتخت همکاری خوبی داشته و در بخش‌های ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی محصولات، فروش محصولات دانش بنیان، خدمات تجاری سازی و مشاوره به واکاوی مشکلات فعالیت شرکت های جوان بپردازیم.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان، یکی از مسائلی که باید در استان به آن ورود پیدا کند را بخش حمل و نقل دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی می‌توانند به این حوزه وارد شده و از بابت مشارکت در حل مشکلات مربوطه بخش عمده ای از نارسائی ها را مرتفع نمایند.

فلاح خاطرنشان کرد: طبق بررسی های به وجود آمده در ادوار گذشته، بیش از ۱۵ درصد شرکت‌ های حاضر در رویداد رینوتکس تبریز منجر به ایجاد تعاملات، شتاب دهنده، راه اندازی کسب و کار و پیشرفت فعالیت های مربوطه می گردد که می‌توان از آن به حداقل ترین تاثیرهای برگزاری این رویداد بزرگ اشاره کرد.

شایان ذکر است در این نشست خبری سعید غریب خواجه مدیر عامل سازمان علم و فناوری ربع رشیدی و دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه به همراه رضا کریملو رئیس ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.