راه اندازی 2 هزار مرکز جوارکارگاهی در کشور/ اعلام آمادگی تراکتورسازی برای پرورش استعدادها و مهارت افزایی نیروی کار در سراسر کشور

وعده معاون وزیر کار برای احیاء دوباره قانون تهاتر مالیاتی

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و مراکز جوارکارگاهی این مجموعه در تبریز گفت: احیاء دوباره قانون تهاتر مالیاتی در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود با ارائه الگوهایی مانند مراکز آموزش تراکتورسازی به دولت شاهد احیاء و بهره مندی مجدد صنایع و واحدهای تولیدی از این قانون برای مهارت آموزی و توسعه آموزش نیروی انسانی را باشیم.
غلامحسین حسینی نیا افزود: این قانون بازوی مشوقی برای کارفرمایان جهت سرمایه گذاری در آموزش و مهارت افزایی کارکنان می باشد که این سرمایه گذاری مطمئنا با طی چرخه ای تبدیل به ارزش افزوده و افزایش اشتغال پایدار در کشور خواهد شد.
وی از افزایش مراکز جوارکارگاهی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز جوار کارگاهی در کارخانه های کشور از رقم 500 به 2 هزار و 500 واحد رسیده که حکایت از اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در بدنه دولت دارد.
حسینی نیا مرکز جوارکارگاهی و سازمان آموزش تراکتورسازی را یکی از موفق ترین واحدهای کشور نه تنها در تولید و تامین نیاز داخلی و خارجی به ادوات کشاورزی، بلکه در زمینه مهارت آموزی عنوان و تاکید کرد: این مرکز مجهز، تنها مرکز آموزشی کشور در مباحث تراکتور و ماشین آلات سنگین می باشد و اقدامات آن در جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید به عنوان الگویی موفق به تمامی صنایع کشور معرفی شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انصراف 40 درصد از واجدین شرایط انتخاب رشته در کنکور امسال براساس آمار وزارت علوم تاکید کرد: این امر می تواند با هدایت این تعداد از جوانان به سمت مهارت آموزی به خبر خوشی تبدیل شود و این تصور غلط را که دانشگاه تنها راه رسیدن به خوشبختی است از اذهان پاک نماید.
به گفته وی لایحه قرارگاه مهارت آموزی سربازان به دولت فرستاده شده و با تبدیل شدن این لایحه به قانون، سیاستهای حمایتی برای مهارت آموزی جوانان قبل از سربازی ارائه خواهد شد که پیش بینی می شود با این لایحه شاهد رونق مهارت گرایی به جای مدرک گرایی در بین خانواده ها و جوانان باشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این بازدید با اعلام آمادگی برای توسعه همکاریهای کنونی این مجموعه با سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: وجود مرکز آموزش و جوارکارگاهی تراکتورسازی ایران به عنوان مجهزترین و بروزترین مرکز کشور دلیلی مستند بر این همکاری می باشد.
مصطفی وحید زاده اظهار داشت: تراکتورسازی سرمایه ملی بوده و صرفا متعلق به تبریز و استان نیست پس باید تمامی ایران اسلامی از ظرفیتها و پتانسیلهای این گروه در همه زمینه ها بخصوص مباحث مهارت آموزی و پرورش استعدادها بهره مند شوند که در حال حاضر آموزش رایگان مکانیکهای سراسر کشور در این راستا صورت می گیرد.
گفتنی است در پایان این بازدید تفاهمنامه و قرارداد همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای کشور و گروه صنعتی تراکتورسازی به منظور توسعه مهارت آموزی در کشور به امضای معاون وزیر و مدیرعامل این گروه رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.