سرگردانی زائران ایرانی در مرز عراق

به گزارش عصرآزادی آنلاین، در آستانه اربعین حسینی و با مسدود شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق مسافران و زائران کشورمان در مرز بدون امکانات رفاهی سرگردان شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مسافرانی که با شرکت در مراسم پیاده روی اربعین به سمت مرز عراق حرکت کرده بودند با مسدود شدن مرز دچار سرگردانی شدند.
در این ویدئوها که برخی افراد با خانواده و کودکان خردسال و گاه سالمندان در مرزهای منتهی به کشور عراق حاضر هستند بدون هیچگونه امکانات و در میان زباله‌های رها شده شب را می‌گذرانند.
این در حالی است که از چند هفته مانده به این مراسم صدا و سیما و برخی از مسئولان، مردم را به حضور در این مراسم دعوت می‌کردند غافل از اینکه باید ابتدا امکانات کشور مقصد مورد واکاوی و تایید نهایی قرار می گرفت!

علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت سیزدهم – اعلام کرد:‌ تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌ خانوارهای زائر و ۳ میلیون تومانی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌ نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه‌ها انجام‌ می‌شود.
معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین نیز با بیان اینکه از مردم درخواست دارد به مرزها مراجعه نکنند گفت: طرف عراقی هم با توجه به مشکلات زیرساختی درخواست داشته است که زائران به مرزها مراجعه نکنند زیرا وضعیت آب هوا و گرما بر همه خدمات تاثیر گذاشته و عامل بسیار مهمی است.

مجید میراحمدی افزود: در مرز خسروی حتی در این ساعات ماندن زیر آفتاب سخت است لذا خواهش من این است که زوار برای حفظ سلامتی و امنیت جانی خود به هیچوجه به مرزها مراجعه نکنند.
وی نبود زیر ساخت و مشکلات حمل و نقل در عراق را یکی از عوامل ایجاد ازدحام جمعیت دانست و اضافه کرد: امسال به خاطر تنش‌های داخل عراق، شرایطی پیش آمده است که وسایل نقلیه آنها نمی‌توانند در مسیرهایی رفت وآمد کنند و ما برای انتقال زائران اتوبوس فرستاده ایم، قیمت‌ها چند برابر شده و مشکلات زیادی وجود دارد و البته مسئولان عراقی تلاش خود را انجام داده اند اما مشکلات همچنان پابرجاست!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.