آغاز مرحله شوتینگ پروژه فیبر نوری در تبریز

عصرآزادی آنلاین:

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از آغاز شوتینگ پروژه فیبرنوری در سطح این کلان‌شهر خبر داد.

عصرآزادی آنلاین؛ محمدرضا کاظمی اظهار کرد: در راستای تکمیل پروژه فیبرنوری، با توجه به اتمام عملیات داکت‌گذاری، فاز دوم از نوزدهم شهریورماه وارد مرحله اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سازمان فناوری شهرداری تبریز به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد بستری امن و قابل اعتماد با پایداری بالا در نظر دارد با ایجاد شهری هوشمند در زمینه پایش و مدیریت ترافیک، سیستم حمل‌ونقل عمومی و مدیریت پسماند فرایندهای مدیریت شهری و خدمات‌دهی را بهینه کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، پروژه فیبر نوری را پیش‌نیاز شهر هوشمند دانست و تصریح کرد: این طرح که با اجرای ۳۰ کیلومتر وارد مرحله شوتینگ شده است، ایجاد زیرساخت شبکه فیبر نوری را به همراه داشته است و امکان استفاده شهروندان را از فناوری‌های نوین مرتبط با آن به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع فراهم کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه پروژه فیبرنوری ۲۸ کیلومتر در نظر گرفته شده بود، با مذاکرات انجام شده به ۳۰ کیلومتر توسعه پیدا کرد که به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی در نظر داریم تمام نقاط کلان‌شهر تبریز در قالب این بستر قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را به شهروندان ارائه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.