رینوتکس؛ دریچه هاب صادرات محصولات دانش بنیان

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه چشم انداز از این دوره نمایشگاه ایجاد هاب صادرات محصولات دانش بنیان است گفت: هدف داریم رینوتکس ۲۰۲۲ را با تجربه فرا منطقه ای و رینوتکس دریچه ای برای ایجاد هاب صادراتی باشد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، عبدالرضا فلاح در نشست با مسئول زون های تخصصی دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور افزود: امسال رینوتکس وارد دهمین سال از فعالیت خود می شود و با کوله باری از تجربه دوره های گذشته و همچنین همزمانی با سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین، قطعا قدمی اثرگذار در توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه شمالغرب کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رینوتکس، دومین رویداد نمایشگاهی بزرگ کشور در حوزه فناوری است اضافه کرد: در این دوره باید اهمیت لازم به کیفیت و کمیت این نمایشگاه به عنوان دومین رویداد مهم کشوری داده شود.

جانشین رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه در دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس تاکید بر ایجاد هاب صادراتی محصولات دانش بنیان خواهد بود تاکید کرد: همکاری بخش دولتی، خصوصی، صنعت، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناوران می توان حرکتی بروز و قوی تر با رویکرد نگاه به اینده شاهد برگزاری نمایشگاهی اثربخش باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه جدی به این رویکرد داریم و با ایجاد خانه فناوری در کشور اذربایجان و هاب صادرات قطعا می توانیم قدم های بزرگتری برداریم و شاهد ایجاد فضاهای اشتراکی تولید مشترک بین المللی باشیم اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه حمایت از واحدهای فناور و تولیدات داخلی مبتنی بر دانش است و بخش خصوصی و دولت نقش حمایتی و تقویتی در این بستر ایفا خواهند کرد.

فلاح خطاب به مسئول زون های تخصصی نمایشگاه رینوتکس گفت: محتوای زون ها با توجه به نیاز های استان و اکوسیستم فناوری تبریز با ایده های جدید و کمیت و کیفیت بالا اماده شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: رویدادهای جانبی نمایشگاه نیز مناسب با چالش های روز برنامه ریزی شوند تا جوابگوی نیازهای علمی و تجربی فناوران باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.