تجلیل از ۵۰ هزار پیشکسوت آذربایجانی دوران جنگ تحمیلی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت این ایام در سطح استان پرداخت.
امیر دریادار دوم رضا عباسی شعار امسال برای هفته دفاع مقدس را “ما مقاوم هستیم” اعلام کرد و گفت: باید بدانیم دستاوردهای جنگ تحمیلی چه بوده و چه تاثیری برای حال و الگوسازی نسل جوان در شرایط فعلی خواهد بود.

وی ادامه داد: در بحث کودکان، نوجوانان و جوانان نیز وظیفه خطیری بر عهده داریم و باید دستاوردهای سالهای دفاع مقدس و برشماری گوشه‌ای از آنها به این نسل آینده ساز تبیین گردد زیرا نسل های جدید انقلاب نیازمند این جریان هستند.

عباسی از اجرای ۴۲ عنوان برنامه اصلی در قالب ۴ هزار و ۲۰۰ دیتیل مختلف فرعی در سطح مناطق مختلف آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: برنامه ها از ۳۰ شهریور ماه با مراسم تجلیل از ۵۰ هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان جنگ آذربایجان شرقی استارت خواهد خورد و در یک ویدئو کنفرانس مشترک با فرمانده کل قوا، حدود ۵۰۰ رزمنده دوران جنگ در تبریز از رهنمودهای ایشان بهره مند خواهند شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان روز اول هفته دفاع مقدس را مصادف با ۳۱ شهریور دانست و یادآور شد: در میدان آذربایجان رژه پیاده نظام و سوار نظام یگان های نیروهای مسلح برگزار خواهد شده و پس از آن مراسم عطر افشانی مزار شهدای وادی رحمت تبریز به اجرا درخواهد آمد.

عباسی اضافه کرد: برگزاری برنامه ویژه شهید تیمسار فکوری در مجموعه پایگاه هوایی تبریز، نمایشگاه ویژه دستاوردهای دفاع مقدس در پارک شمیم، پیاده سازی و اجرای میدانی عملیات کربلای ۵، اجرای برنامه زنده تلویزیونی شبانه در جوار مزار شهدا از جمله برنامه‌های این هفته می باشند.

وی افزود: در ایام این هفته همچنین، امکان بازدید بخشی از موزه دفاع مقدس استان، مراسم تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در محل استانداری آذربایجان شرقی، شب خاطره، حضور پررنگ در فضای مجازی، تولید محتوای دوران دفاع مقدس و دیگر برنامه‌ها مهیا خواهد شد.

عباسی در بخش دیگری از اظهارات خود، بزرگداشت شهدای سلامت، انجام کمکهای مومنانه، ارائه ویزیت رایگان در مناطق محروم آذربایجان شرقی، مشارکت خانواده ها در جریان دفاع مقدس، اکران فیلمهای دفاع مقدس در سینماهای آذربایجان شرقی و غیره را از دیگر آیتم های ویژه هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ برشمرد.
وی رونمایی از ۶ سردیس فرماندهان ارشد آذربایجان شرقی را از اقدامات جالب هفته مقدس در سطح استان اعلام کرد و گفت: اجرای ماکت عملیات بدر، هواپیمای جنگنده F4، ماکت خلبانان سانحه هوایی، رونمایی از ۲۵ کتاب چاپی و صوتی، ارائه ۱۰۰ مقاله مرتبط با دوران دفاع مقدس، تابلو سنگ منحصربفرد شهید جنگجو، آلبوم شهدای روحانی استان و شروع عملیات عمرانی مسیر دسترسی پیاده به باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی از جمله برنامه های ویژه این هفته است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در پایان اظهارات خود از اجرای ۴ سوژه اَبَرپروژه در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: در راستای تبیین و شناساندن رشادت ها و ایثارگری های مجاهدان جنگ، تعداد ۴ اَبَرپروژه حجمی با اعتبار ۵ میلیارد تومان و با مشارکت هنرمندان نامدار کشور از جمله استاد احد حسینی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

شایان ذکر است به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یک یا دو فیلم مستند فاخر با محوریت دفاع مقدس در نظر گرفته شده است تا برای تماشای هم استانی اکران گردد که با همت سینماگران و فیلمسازان خبره به زودی کلید خواهد خورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.