هفتمین یادواره صلح با شعار صلح مقاومت و امید در برج آزادی تهران

عصرآزادی آنلاین – سرویس فرهنگی:
همزمان با روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس هفتمین یادواره صلح، مقاومت، امید راس ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 31 شهریور با حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی هنری در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران گشایش می یابد.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ این رویداد فرهنگی که توسط مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون با همکاری مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران برگزار می شود شامل بخش های مختلف تجسمی و نمایشی است.
نمایشنامه خوانی ”نزار این خواب تعبیر بشه“ به کارگردانی سعید محبی و تهیه کنندگی مرکز فرهنگی هنری دارالفنون و همچنین نمایشگاه عکس و هنرهای دیجیتال، همراه با رونمایی از کتاب صلح از دیگر برنامه های این یادواره است. نمایشگاه عکس متشکل از 40 اثر از 40 هنرمند دانش آموخته دارالفنون در قطع 50×70 بر روی کاغذ عکس و بصورت تخته شاسی است که این آثار پس از بازدید از موزه های صلح تهران، موزه جنگ، موزه دفاع مقدس، موزه شهدا و جلسات نمادشناسی صلح توسط هنرجویان مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون با رویکرد پژوهشی و خلق آثار مفهومی با تکنیک های عکس سازی، فتو کولاژ و فتومنی پولیشن تولید شده است.
یادواره صلح مقاوت امید هفت دوره متوالی به خلق آثار صلح پرداخته و آثار متعددی با پیام صلح و دوستی و جهانی عاری از جنگ و خشونت را به نمایش گذاشته است. این یادواره همه ساله همزمان با روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس آثار جدید خود را به نمایش می گذارد و محمد مهدی تدین موغاری دبیری این رویداد را بر عهده دارد.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت یک هفته در گالری برج آزادی تهران در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد داشت.
محمدمهدی تدین موغاری دبیر برگزاری یادواره صلح مقاومت امید هدف این نمایشگاه را گامی برای تحقق آرزوی جهانی عاری از خشونت و صلحی پایدار خواند، وی گفت با امید و انتظار برای ظهور منجی عدل گستر سال هاست که توسط مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون در روز 31 شهریور ماه همزمان با روز جهانی صلح برگزار می شود.
آثار این نمایشگاه توسط هنرجویان این مرکز با رویکرد هنر مفهومی و به صورت استیجد و با تکنیک فتو منیپولیشن خلق شده است.
هنر مفهومی یا کانسپچوآل آرت (Conceptual art) گونه‌ای از هنرهای تجسمی است که در آن مفهوم یا ایدهٔ موجود در اثر، بر زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد.
در هنر مفهومی، ایده یا مفهوم مهم‌ترین جنبهٔ کار است.
نمایشگاه حاضر بر پایه عکاسی با دو شیوه عکاسی چیدمان یا عکاسی کارگردانی‌شده یا اِستِیْجد فوتوگرافی (Staged Photography) که در آن، عکاس به طراحی صحنه و صحنه‌پردازی سوژه مورد نظر خود می‌پردازد و شیوه فتو منیپولیشن که عکاس، پس از عکاسی از تصاویر مورد نظر خود به وسیله تکنیک های فتو کولاژ و مونتاژ اثر جدیدی را خلق می کند بنا شده است.

زیر هر اثر بارکدی قرار دارد که با اسکن آن به بخش تاریخچه و امتیازدهی به آثار وارد خواهید شد همچنین به سه اثر منتخب از نگاه بازدیدکنندگان هدیه ارزشمندی (قلم نوری شرکت گابیا) اهدا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.