کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه‌ی قدرتمند بارشی و کاهش بین سه تا ۶ درجه‌ای دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش‌های هفته گذشته در آذربایجان شرقی قابل قبول بودند و بارش های پراکنده فردا نیز با توجه به کمبود باران در ماه های گذشته امیدبخش است.

وی افزود: از روز سه شنبه تا آخر هفته نیز جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما بین سه تا ۶ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در هفته گذشته نیز گفت: بیشترین بارش در اسکو با ۱۰.۲ میلی متر گزارش شده و در تبریز نیز ۳.۳ میلی متر بارش داشتیم. این بارش‌ها در چنین مقطعی از سال با توجه به این‌که از خردادماه تا شهریورماه امسال بارش چندانی در استان نداشتیم، قابل قبول بوده اما امیدواریم در پاییز ۱۴۰۱ نیز شاهد وضعیت بهتری در این خصوص باشیم.

امیدفر ادامه داد: حداکثر دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ درجه بالای صفر و حداقل دمای این شهر ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و ورزقان با دمای پنج درجه بالای صفر خنک ترین شهر استان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.