تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱ بیمار جدید کرونایی در استان آذربایجان شرقی شناسایی شده و مجموع بیماران کرونایی بستری در این استان به ۹۶ نفر رسیده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و این روزها به طور میانگین روزانه تعداد صفر الی یک فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش می‌شود.

تعداد ۳۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۲۷ نفر از بیماران کرونایی نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، شبستر، عجب شیر، مراغه، ملکان، هریس و هوراند در وضعیت زرد و شهرستان‌های اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، چاراویماق، خداآفرین، سراب، کلیبر، مرند، میانه، هشترود و ورزقان نیز در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستان قرمز و زرد نداریم.

خوشبختانه علی رغم نگرانی‌هایی که در خصوص تجمعات و برگزاری مراسمات در روزهای اخیر وجود داشت اما افزایش چندانی در موارد کرونایی دیده نشد و اکنون استان در وضعیت تثبیت قرار دارد اما باید همچنان موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها رعایت شود.

احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا در فصول سرد سال افزایش می‌یابد و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که منجر به تجمع بیشتر می‌شود نیز این احتمال را افزایش می‌دهد که تنها راه پیشگیری از ابتلا در این شرایط خانه نشینی افراد علامت دار و مشکوک است.

در زمستان سال ۹۹ که میزان رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بالا بود، ابتلا به ویروس آنفلوانزا در استان گزارش نشد اما در سال ۱۴۰۰ که رعایت موارد بهداشتی کاهش یافت، ابتلا به این ویروس نیز شدت یافت.

امسال احتمال شیوع سویه آنفلوانزا به خصوص در سنین دانش آموزی بالا بوده و خانواده‌ها بایستی این موضوع را مدنظر قرار دهند و دانش آموزان باید هنگام تغذیه در مدرسه دست‌های خود را بشویند.

برای کودکان پنج تا ۱۲ سال همچنان دریافت دو دُز واکسن توصیه می‌شود. دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم می‌توانند دو دُز دریافت کنند و آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و سرطان دارند هم امکان دریافت دُز سوم را دارند.

تاکنون بالای ۹۰ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کرده‌اند. دریافت سه دُز برای گروه سنی بالای ۱۸ سال توصیه می‌شود که تاکنون نیز حدود ۵۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز سوم دریافت کرده‌اند. این گروه سنی می‌توانند پس از گذشت شش ماه از دریافت دُز سوم و چهارم خود را تزریق کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.