رفتارهای غیرفنی از سرعت تولید می کاهد

مسئولان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پای دغدغه های مدیران واحدهای تولیدی نشستند؛

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: پای صحبت هر کدام از مدیران بخش خصوصی و دولتی که می نشینیم رونق بخش تولید را اصلیترین راهکار برونرفت از مشکلات اقتصادی موجود عنوان میکنند و همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تمام بخشها و ارگانها در این مسیر باید پشت تولید بوده و از تمام توان برای جان بخشیدن دوباره به این بخش که حالا نفسهایش به شماره افتاده، استفاده کنند.

با این حال مدیران واحدهای تولیدی معتقدند در بسیاری از موارد این حرف‎ها در حد شعار باقی می‌ماند و به عرصه عمل که می‌رسد، هستند افراد و سازمان‎هایی که همچنان چوب لای چرخ بخش تولید و صنعت می‌گذارند و احیای این بخش مهم اقتصاد را با مشکل مواجه می‎کنند.

سازمان تأمین اجتماعی یکی از دستگاه‎هایی است که واحدهای تولیدی در مواجهه با آن مشکلاتی دارند و اگرچه در آذربایجان شرقی اقداماتی برای رفع این مشکلات صورت گرفته، با این حال باز هم برخی مشکلات به قوت خود باقی است که برطرف کردن برخی از آنها خارج از حوزه اختیارات استانی و نیازمند توجه ویژه مسئولان در سطح کشوری است.

مدیریت دولتی سازمان تأمین اجتماعی و نیز انحصاری بودن آن و نبود رقیب در این حوزه یکی از مسائلی است که به اعتقاد بخش خصوصی باید فکری برای آن کرد تا واحدهای تولیدی بخش خصوصی آذربایجان شرقی بتوانند سالهای درخشان یک قرن صنعت پرقدرت و مادر آذربایجان را بازیابند.

مسئولان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پس از اینکه در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مشکلات صنایع مطرح گردید طی یک جلسه ویژه به دغدغه های مدیران واحدهای تولیدی استان پاسخ دادند.

نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری استان با مدیرکل، روسای شعب و معاونین اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات جاری واحدهای تولیدی در حوزه تامین اجتماعی و پاسخ به سوالات مطروحه در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با اشاره به مشکلات عدیده واحدهای تولیدی و لزوم کاستن این مشکلات توسط ادارات دولتی گفت: سازمان دولتی مربوطه در این راستا می تواند چندین نگرش را پیش رو داشته باشد.

یونس ژائله افزود: نگرش اول این است که به واحدهای تولید به عنوان محل کسب درآمد و تامین بودجه نگریسته و یا اینکه در این وضعیت دستشان را گرفته و آنها را از بند مشکلات رها کنند.

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات موجود در سازمان تامین اجتماعی سبب نمی شود تا برای تامین بودجه خود به چرخه تولید آسیب وارد کنیم گفت: کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی و پر و بال سازمان محسوب شده و ما خود را خادم این بخش می دانیم.

یونس دباغ صادقی پور افزود: اگر امروز کارفرمایان از برخی موضوعات مرتبط با این سازمان و به خصوص رفتارهای بازرسان ناراضی هستند، ما خود را در مقابل این کارفرمایان پاسخگو دانسته و به خاطر هر رفتار ناشایستی عذرخواه این قشر هستیم.

دبیر اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن فضای گفتگوی ایجاد شده بین دو طرف گفت: فضای گفتگو و هم اندیشی بسیار خوبی ایجاد شده که امیدواریم منجر به نتیجه شده و سازمان، تلاش خود را برای حل مشکلات کارفرمایان به کار گیرد.

جعفر محرم پور افزود: خوشبختانه نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی پیگیر موضوعات مربوطه هستند و جلسات ماهانه هم اندیشی مربوط به اعضای این هیات ها در اتاق برگزار می شود.

شایان ذکر است در این جلسه، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی به بیان مشکلات و دغدغه های مرتبط به خود در موضوعات حوزه تامین اجتماعی پرداخته و مدیران و معاونان سازمان نیز پاسخگوی شبهات و دغدغه های بخش خصوصی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.