اضافه شدن ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز از اضافه شدن ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی این کلانشهر تا پایان سال جاری خبر می دهد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده و تا پایان سال این اتوبوس‌ها تولید، پلاک گذاری و به ناوگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه تحویل داده می‌شود.

هوشیار با بیان اینکه تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مذکور در مرحله پلاک گذاری و آماده تحویل است و به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود، گفت: برای خرید این اتوبوس‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار تبریز افزود: شهریور ماه سال‌جاری نیز  ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر توسط پتروشیمی با هزینه ۱۳۵ میلیارد تومان برای استفاده در ناوگان تحویل گرفته شده است. تعداد ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده قبلی با ۸۶ میلیارد تومان هزینه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شده و جابجایی مسافر را آغاز کرده اند.

وی با بیان این‌که دولت با دو کارخانه خودروساز داخلی قرارداد تولید ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌ برای شهرهای کشور را منعقد کرده است، خاطرنشان کرد: سهم شهرداری تبریز از این رقم ۱۳۴ دستگاه اتوبوس است که تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان پیش پرداخت سهم‌ شهرداری تبریز، انجام شده است.

وی در این خصوص گفت: تعداد شش دستگاه اتوبوس جدید از این محل با اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی به ناوگان حمل‌نقل عمومی شهر اضافه شده است.

هوشیار از اضافه شدن ۱۷ دستگاه مینی‌بوس جدید با ۲۴ میلیارد تومان هزینه خبر داد و گفت: این مینی بوس‌ها بزودی در سطح شهر راه اندازی می‌شود.

شهردار تبریز افزود: ۵۴ دستگاه اتوبوس از طریق آزادسازی سرویس‌های پالایشگاه و پتروشیمی تبریز با ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان بازگشت داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.