تبریز میزبان جوانان نوآور و مبتکر ایران

با آغاز به کار نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رقم می خورد؛

 عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز موسوم به رینوتکس RINOTEX 2022 روز دوشنبه دوم آبان ماه در سالن شمس نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز به کار خواهد کرد.
رئیس ستاد اجرایی این رویداد علمی و فناورانه که در شمالغرب کشورمان بی نظیر ظاهر شده است در گفتگو با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی از برگزاری این نمایشگاه تا روز جمعه ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ خبر داد که از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان علاقمندان خواهد بود.

▪️تعداد ۷۱۰ طرح در معرض دید بازدیدگنندگان قرار خواهد گرفت

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز موسوم به RINOTEX 2022 با اشاره به آغاز برگزاری دهمین دوره این رویداد علمی گفت: این نمایشگاه از دوشنبه دوم آبان ماه آغاز و تا جمعه ۶ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ادامه خواهد داشت.
رضا کریملو افزود: بیش از یکهزار و ۷۱۰ طرح در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۱۰ طرح در این رویداد بزرگ در معرض دید بازدیدگنندگان قرار خواهد گرفت.
وی از برگزاری بیش از ۸۰ رویداد جانبی در حوزه‌های مختلف این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: در این دوره دو سالن از نمایشگاه بین المللی به برپایی رینوتکس اختصاص یافته و در قسمتی از سالن امیرکبیر مکانی جهت برگزاری رویدادهای جانبی پیش بینی شده است و سالن ارس نیز برای برگزاری کارگاه های تخصصی در اختیار فناوران قرار دارد.
کریملو با اشاره به اینکه ۱۴ رویداد ویژه با مدیریت کمیته رویدادهای ستاد اجرایی این نمایشگابرگزار می شود ادامه داد: «رینووست» و «رینوجاب» از مهمترین این رویدادهاست و همزمان با برگزاری نمایشگاه، تورهای صنعتی و بازدید از کارخانه ها برای فناوران برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: در برگزاری این رویدادها و نمایشگاه بیش از ۱۷ مجموعه دولتی کمک حال ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی هستند.

▪️۲۵ میلیارد تسهیلات ویژه طرح های حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته است

دبیر ستاد اجرایی رینوتکس ۲۰۲۲ نیز با اشاره به اینکه ۳۰۰ طرح در بخش تجاری سازی دهمین دوره این نمایشگاه محصولات نوآورانه خود را به نمایش خواهند گذاشت گفت: از این تعداد، ۶۰ طرح برای شرکت در جشنواره اقدام کردند.
سعید غریب خواجه، تجاری سازی فناوری‌ها را از دیگر رویکردهای رینوتکس ۲۰۲۲ عنوان کرد و افزود: در راستای حمایت از طرح های تجاری سازی شده، صندوق‌ پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی ۲۵ میلیارد تسهیلات ویژه طرح های حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی بعد از تبریز، شهرستان های هشترود، مراغه و اهر بیشترین تعداد طرح برای شرکت در نمایشگاه درخواست دادند.
غریب خواجه با اشاره به اینکه ۱۵ استان کشور در رینوتکس ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت یادآور شد: استان های اردبیل، تهران، اصفهان و آذربایجان غربی با بیشترین تعداد ثبت نام، حضور فعال تری دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.