حداد عادل: جامعه ای که پیشرفت می خواهد باید به سمت آموزش حرکت کند

عصرآزادی / سرویس فرهنگی:

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و فارسی در نشست دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) گفت: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. انقلاب اسلامی یک پدیده متفاوتی از حکومت‌های مرسوم جهانی است و از روز اول پیروزی انقلاب مدام با چالش از سوی نظامات حاکم جهان امروز روبرو بوده است.

عصرآزادی – علیرضا نیاکان؛ وی افزود: دنیای غرب با رنسانس آمد و به زعم خود به دخالت دین در سیاست خاتمه داد. مقصود از سکولاریسم نیز همین است که غرب فکر می‌کند بزرگترین دستاورد را بعد از رنسانس به دست آورده و دین را یک امر شخصی معرفی و تاکید می‌کند که دین در عرصه جامعه و اداره کشور وارد نشود. ای کاش این وعده‌هایی که اروپا می‌داد محقق می‌شد. زمانی در قاره اروپا معتقد بودند که تمدن اروپایی کلید سعادت را به دست آورده و در مسیر صحیح گام بر می‌دارد در حالی که چنین نیست.

حداد عادل با اشاره به دنیای امروز خاطرنشان کرد: قریب به ۸۰ سال از جنگ جهانی دوم می‌گذرد اما این سوال مطرح است آیا بعد از جنگ جهانی دوم، جهان روی آرامش را به خود دیده یا خیر.

رئیس فرهنگستان ادب و فارسی با تاکید بر اینکه تمدن غرب شایستگی اداره جهان را ندارد گفت: هر جامعه‌ای اگر بخواهد خودش را بالا بکشد و پیشرفت کند باید به سمت آموزش حرکت کند. راه نجات ملت‌ها تولید انبوه نیروی انسانی با کیفیت است و این جز از راه تعلیم و تربیت دانشگاه محقق نمی‌شود.

عکس از : شکوفه بهاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.