ششمین دهکده فناوری کشاورزی به آذربایجان شرقی رسید

با حضور رئیس سازمان تات تحقق یافت؛

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: معاون وزیر کشاورزی می گوید دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی ۱۰ استان کشور به طور میانگین برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی می کنند.

دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی آذربایجان شرقی با حضور سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تات، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پردیس سعید آباد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی افتتاح گردید.
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکید رهبر انقلاب بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی سازمان تات انجام داده است راه اندازی اولین پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور هست که متعاقب آن ما ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی برای ۱۰ استان کشور پیش بینی کرده ایم.
خیام نکویی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این دهکده ها استقرار ۱۰۰ شرکت دانش بنیان هسته فناوری است افزود: برای این هدف گذاری در سال جاری، ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار یکهزار شرکت دانش بنیان در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی است که خوشبختانه شاهد راه اندازی ششمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در آذربایجان شرقی هستیم.
وی اضافه کرد: در این مجموعه هم از بُعد نیازهایی که شرکتهای دانش بنیان برای زمین دارند و هم سایر زیرساخت های لازم، آزمایشگاه، کارگاه و سایر امکاناتی که نیاز است تدارکات لازم اندیشیده شده و در صورت استقرار، می توانند با دانش های فنی و شرایط تجاری خویش حمایت لازم به عمل خواهد آمد و یا می توانند آن دسته از دانش های فنی را که ما به دست آورده ایم تبدیل به فرآیند تجاری سازی نمایند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با ذکر این نکته که هدف بر این است که برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی شاهد افزایش ضریب رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی باشیم تاکید کرد: بخشی از این اتفاق توسط شرکتهای دانش بنیان اتفاق می افتد و همه امکانات لازم برای استقرار شرکتهای دانش بنیان در دهکده ها فراهم شده و حمایتهای مالی هم توسط بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است و دانش بنیانی ها می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده و بخش کشاورزی را به عنوان مصداق تعریف کرده بودند که در حوزه دانش بنیانی عقب افتاده، تلاش شد در مدت ۸ ماه دهکده فناوری نوآوری کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایجاد گردد.
اکبر فتحی افزود: در این دهکده حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت شده اند و در آینده تا ۱۰۰ شرکت نیز این میزان افزایش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: با فعالیت این شرکتها برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه دانش بنیانی ایجاد می شود و علاوه بر این، زمینه کاری اینها در بخش کشاورزی، منجر به اشتغال در خود بخش هم می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.