ارتقای امنیت دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی به ۸۵ درصد رسیده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، میزان امنیت زیرساخت‌های سایبری این استان در مقابله با تهدیدات بیش از ۸۵ درصد است.

“محمد بیگ” در نشست خبری خود به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به دلیل تهدیدات دشمن از حوزه نظامی به غیرنظامی تغییر استراتژیک داده است افزود: بر همین اساس سیاست‌های ابلاغی با تعاملات لازم به دستگاه ارائه و عملیاتی می‌شود.

وی قرارگاه سایبری را یکی از ۵ قرارگاه پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی همراه با قرارگاه‌های شیمیایی، پرتوی، زیستی و مردم محور بیان کرد و ادامه داد: با وجود راکد ماندن قرارگاه سایبری در گذشته، هم اکنون فعال شده و با قدرت و هماهنگی با دانشگاه‌های مختلف استان به رسالت‌های محوله عمل می‌کند.

بیگ با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات موضوع پدافند غیرعامل امری اجتناب ناپذیر و بسیار محوری است اظهار کرد: در این رابطه نوع حملات دشمنان از تهاجمات سنگین و نظامی به سمت حملات نرم و سایبری سوق داده شده است که برای مقابله با این تهدیدات و کسب اقتدار پایدار ملی، توجه به پدافند غیرعامل ضرورت انکار ناپذیر است.

وی از تشدید حملات سایبری طی ماه‌های اخیر به کشور خبر داد و با بیان اینکه تامین امنیت شبکه‌ های داخلی یکی از کارکردهای مهم قرارگاه سایبری است یادآور شد: هدف این قرارگاه در وهله اول احصای تهدیدات و سپس شناسنامه دار کردن سایبری آذربایجان شرقی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از ایجاد آتش نشانی هوایی در آینده نزدیک در تبریز خبر داد و افزود: این واحد به منظور کنترل و اطفای حریق کارخانه های تولید مواد شیمیایی نزدیک تبریز فعال خواهد شد.

وی در خصوص قرارگاه پرتوی هم گفت: مراقبت از استان در مقابل حوادث اتمی احتمالی در نیروگاههای کشورهای همسایه از جمله نیروگاه خورشیدی ارمنستان در ۶۰ کیلومتری مرز ایران بر عهده این قرارگاه است.

بیگ، حوزه فعالیت اداره کل پدافند غیرعامل را حاکمیتی خواند و با اشاره به اینکه این مجموعه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند گفت: ارتقای امنیت در حوزه‌های جنگ غیرنظامی جزو رسالت‌های اصلی ماست و تمام دستگاه‌های متولی باید ظرفیت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی از تهیه و تدوین طرح جدید پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برای بازنگری طرح جامع قبلی خبر داد و گفت: با موافقت استاندار به عنوان پایلوت کشوری اجرایی می شود و هدف اصلی آن پیوست هوشمندسازی است و پایگاه‌های دانش در کنار پایگاه داده‌ها در آن تعریف شده است تا به این طریق تصمیمات هوشمندانه برای توسعه سرمایه گذاری‌های اقتصادی در استان اتخاذ شود.

بیگ با ذکر این نکته که مردم با کلمه پدافند غیرعامل غریبه هستند اظهار کرد: امنیت سایبری دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی در قبل از سال ۹۵ حدود ۵ درصد بود اما پس از اقدامات پیشگیرانه اکنون به بیش از ۸۵ درصد افزایش یافته است که از همکاری دستگاه های ذیربط استان حکایت دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع در قالب همایش‌های توجیهی و آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های عکس و اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه عموم و مدیران ادارات را از جمله برنامه‌های این مجموعه برای هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در آذربایجان شرقی بیان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.