افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا چهارشنبه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشدید آلودگی هوا، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا بعدازظهر چهارشنبه در استان خبر داد.

آقای امیدفر اظهار کرد: با توجه به پایداری و سکون جو از تا بعدازظهر چهارشنبه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان آذربایجان شرقی به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در چهار روز آینده جوی پایدار در استان حاکم است و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان می‌شود.

آقای امیدفر بیان کرد: در این مدت شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای تمام گروه‌ها به ویژه در تبریز می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمامی گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان موجب افزایش ابر و وزش باد و در برخی نواحی مه و غبار محلی می‌شود.

آقای امیدفر ادامه داد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی مجددا جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف در استان حاکم می‌شود و از غلظت آلاینده‌های جوی می‌کاهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.