حمله مسلحانه آخرین ترفند دشمن است

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در جمع خبرنگاران:

عصر آزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز به مناسبت هفته بسیج با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی آذربایجان شرقی دیدار و به تشریح برنامه‌های این مناسبت پرداخت که در آن حجت الاسلام رحمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه نیز در آن حضور داشت.
سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با اشاره به اینکه شعار محوری امسال “بسیج خدمتگزار ملت ایران” گفت: چنانچه شاهد اتفاقاتی در سطح جامعه و التهابات و آشوب های دو ماه اخیر هستیم یک جریان نفاق روی داده و گروه هایی که با نظام زاویه داشتند در صدد ایجاد دست انداز در پیشرفت کشور هستند.

وی ادامه داد: ایجاد مسائل امنیتی در جامعه و به ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس موجب می گردد تا دشمن به هدف خود که همانا زیر سوال بردن امنیت داخلی ماست دست یابد لذا ایران با همراهی مردم بیدار دارای امنیت و عزت جهانی است.

پوراسماعیل افزود: خوشبختانه با استقرار دولت کریمه، تعامل با همسایگان و انعقاد قراردادهای اقتصادی با غول های بزرگ جهان در دستور کار قرار گرفته است و حرکت های منافقانه دشمن در راستای ضربه به کشور و زیر سوال بردن امنیت داخلی آن است تا در سطح جهان تضعیف کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز، جنگ مسلحانه را آخرین ترفند دشمنان دانست و اضافه کرد: دشمن پس از ناکامی در ضربه های اقتصادی و سایبری به رویارویی مسلحانه روی آورده که در این قضایا نیروهای بسیج توانسته اند به صورت شبانه روزی و بدون ادعا به دفاع از کیان کشور و شهروندان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برای هفته بسیج امسال در مناطق تحت پوشش سپاه ناحیه امامت بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص و محله محور تدارک دیده شده است تاکید کرد: این آیتم ها عموماً در قالب برنامه های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و غیره انجام خواهد گرفت.

پوراسماعیل یادآور شد: برپایی نمایشگاه بازسازی شده عملیات والفجر ۸ در حوزه خسروشاه، نمایشگاه دستاوردهای زنان، رزمایش جهادگران فاطمیه ۲ در حوزه خواهران خسروشاه، باسمنج و سردرود، نشست های روشنگری و بصیرتی در راستای جهاد تبیین و آگاهی سازی، برگزاری اردوهای جهادی، ویزیت رایگان پزشکان، رزمایش کمک‌های مومنانه، مسابقات ورزشی در سطح پایگاه ها و نواحی مختلف، بازدید علمی از پارک علم و فناوری ربع رشیدی، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و برپایی نمایشگاه مربوطه، حضور اکیپ سازمان انتقال خون برای اهدای خون، ایجاد میز خدمت، ویزیت رایگان تغذیه، روانشناسی و مامایی، توزیع غذای گرم، یادواره ۶۴ شهید والامقام منطقه باسمنج و غیره از جمله این برنامه‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در بخش دیگری از اظهارات خود به ۵ پروژه محرومیت زدایی در دست اقدام این ناحیه پرداخت و گفت: این تعداد خانه های محرومان در ایام دهه فجر تحویل داده خواهند شد که ۸۰ میلیون تومان آن از طریق سپاه تامین شده و مابقی به صورت وام در نظر گرفته شده است.

وی تامین امنیت شهروندان ساکن در محدوده ناحیه امامت را وظیفه ذاتی بسیج مطرح کرد و افزود: بر اساس ماموریت های جاری هرگاه خللی در امنیت سطح شهر اتفاق می افتد نیروهای بسیج در قالب اکیپ های سازماندهی شده به تامین امنیت می پردازند.

پوراسماعیل از کسب رتبه های برتر پایگاه های مقاومت این ناحیه در مسابقات خبر داد و اضافه کرد: در نمایشگاه اسوی استانی ۴ پایگاه ناحیه امامت تبریز شرکت کرده بودند که سه پایگاه رتبه های دوم، سوم و چهارم را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه استحفاظی ناحیه امامت نسبت به ایجاد ناامنی، دیوار نویسی، لیدری تجمعات و حضور فعال در میدان اغتشاشات اقدام می‌کردند دستگیر شدند تاکید کرد: قصد ما دستگیری هدفمند اغتشاشگران است لذا عموم جوانانی که از روی احساسات در صحنه دشمن شادکن حضور داشتند به صورت ارشاد محوری آزاد شدند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت اظهار کرد: هدف دشمن این است که شعله اغتشاشات خاموش نشود لذا گشت‌های رضویون تا پاسی از شب به فعالیت می پردازند تا امنیت مناطق حاشیه ای شهر که در حوزه استحفاظی ناحیه امامت قرار داشته و آسیبهای اجتماعی دوچندانی دارند تامین گردد و خوشبختانه هیچگونه موردی وجود نداشته است.
پوراسماعیل در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر نحوه آموزش نیروهای بسیج در برخورد با مردم نیز توضیح داد: تمام آحاد بسیج، دارای آموزشهای عمومی و تخصصی بوده و ارکان چند وجهی در رابطه با به کارگیری سلاح، اغتشاش و ضداغتشاش و جداسازی صف مردم با اغتشاشگران انجام گرفته است اما وقتی درگیری به وجود می آید نیروها نیز باید از خود دفاع نمایند زیرا هدف، ایجاد آرامش در سطح جامعه و انسداد راه های نفوذ دشمن در میان شهروندان است که به این قضیه حساس هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.