راه اندازی سلامتکده طب سنتی در تبریز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، سلامتکده طب سنتی در تبریز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر بهمن نقی پور در جلسه بررسی مسائل پیشرو طب ایرانی و رفع موانع و مشکلات موجود، اظهار داشت: توسعه طب سنتی از اولویت هایی که در برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت مستمر مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سالهای گذشته شاهد وضعیت نابسامان در این حوزه بودیم و در یکسال گذشته با همکاری و تلاش های همکاران در حوزه طب سنتی به شرایط مطلوبی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه‌های تخصصی طب سنتی گفت: در طول یکسال گذشته با تلاش های همکاران دانشکده طب سنتی به طور مجزا شروع به فعالیت کرده است و تمام زیرساخت های حیاتی سلامتکده طب سنتی نیز محیاست و در اسرع وقت این مرکز در کنار دانشکده راه اندازی می شود.

دکتر نقی‌پور، افزود: کار بر روی افکار همکاران طب مدرن، بسترسازی و حمایت و هماهنگی های متعدد بین مدیریت ها و اساتید و دانشجویان از اقداماتی است که برای پیشگیری از ایجاد تقابل بین طب مدرن و طب سنتی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: از نظر افزایش نیروی انسانی و پیشرفت و تنوع در رشته‌ها برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است. ایجاد فضای صمیمی بین طب سنتی و طب مدرن، تبادل اطلاعات، ایجاد پل های ارتباطی بین رشته ها و ایجاد کمیته های تحقیقاتی و مقالات مشترک این رشته ها، کمک بسیار شایانی به توسعه حوزه طب سنتی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.