ضرورت ترسیم نقشه راه برای رفع موانع فعالان اقتصادی

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم یک نقشه راه و یک نگاه دراز مدت و مبتنی بر ظرفیت ها، فرصت ها و تهدیدها در استان ترسیم کنیم بسیاری از مشکلات را می توانیم حل کنیم که البته در این زمینه کارهای خوبی در کشور انجام می شود.

“صابر پرنیان” در همایش تجلیل از واحدهای کیفی نمونه استان و ملی گفتگو با بیان این که در حال حاضر اقتصاد، صنعت و تولید استان متکی به بخش خصوصی پرافتخار و بالنده است افزود: در حال حاضر تعمیق ساخت داخل و صادرات در کشور و به ویژه در استان در حال جوانه زدن است.

وی ادامه داد: برخلاف فضای یاس و ناامیدی که می خواهند کشور را عقب مانده و ضعیف نشان دهند خوشبختانه کشور در حال افزایش تولید و صادرات است.

پرنیان با اشاره به رشد قابل توجه صادرات در هفت ماه گذشته در بخش های صنعت و فرآوری مواد معدنی افزود: در صنعت قطعه سازی شاهد افزایش صادرات در استان نسبت به سال های گذشته هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: با رفع موانع و بخشنامه های متعدد دستگاه های اجرایی و همچنین بسترسازی مناسب و تسهیلگری از سوی دولت، بخش خصوصی توانمند استان در بسیاری در عرصه ها پیشران خواهد شد.

پرنیان گفت: در نظام تصمیم گیری و مدیریت هوشمند باید به یک سیستم فرماندهی واحد برسیم تا بتوانیم از کسب و کارها حمایت کنیم.
وی با بیان این که در 11 ماه گذشته دو هزار و 100 مجوز سرمایه گذاری در بخش صنعت صادر شده است، افزود: در 11 ماه گذشته از لحاظ ایجاد واحدهای توسعه رتبه دوم کشور را در اختیار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: در آذربایجان شرقی دو هزار و 560 طرح صنعتی در حال اجرا وجود دارد که 800 طرح بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پرنیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 هزار میلیارد تومان به استثنای حوزه معدن توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است اظهار کرد: در استان 185 طرح صنعتی مهم وجود دارد که 27 طرح از این ها در بخش مگاپروژه تعریف شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی با ایجاد بستری مناسب تاکید کرد: آذربایجان شرقی استانی سراسر فرصت است که باید از این فرصت ها استفاده کنیم لذا امیدواریم استان به قطب اقتصاد، اشتغال، ثروت آفرینی، تجارت، صادرات و به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.