بهترین فرصت صعود ایران در جام جهانی از دست رفت

تیم ملی ایران از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بازماند.
عصرآزادی آنلاین/فرهاد فرهادپور: تیم ایران هر چند به ظاهر با سیستم تهاجمی برابر آمریکا قرار گرفته بود، اما بازی دفاعی ایران در نیمه نخست حکایت از برنامه سرمربی پرادعای پرتغالی برای کسب مساوی داشت و در همان نیمه نخست با گلی که آمریکا به ثمر رساند، رویای صعود برای ایران رنگ باخت.
تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست سنگین برابر انگلیس، بازگشت فوق العاده ای را داشته و با دو گل از سد ولز عبور کرد. میل به بازی تهاجمی در 100 دقیقه بازی تیم ملی ایران برابر ولز به روشنی به چشم خورده و تیم ایران در وقت های تلف شده نیمه دوم دو گل زده و  سومین پیروزی تاریخ فوتبال در جام جهانی ثبت شد.
دو تساوی آمریکا برابر ولز و انگلستان، جایگاه بهترین برای تیم ایران در جدول را به دنبال داشته و شاگردان کی روش با یک تساوی به مرحله حذفی صعود می کردند. اما تجربه نشان داده تیمی که برای مساوی به میدان می رود محکوم به شکست است، ایران نیز بهترین فرصت برای صعود را از دست داده و از ادامه جضور در جام جهانی بازماند.
تیم ملی ایران در نیمه نخست حرفی برای گفتن نداشت و کاملا اسیر بازی هجومی آمریکا شده بود. تعویض عجیب کی روش در خارج کردن سردار آزمون، زهر خط حمله ایران را کاسته و سامان قدوس نتوانست انتظارات را برآورده سازد، ضمن اینکه طارمی هم به هیچ عنوان با مهاجم بازی های قبلی ایران شباهت نداشت.
با وجود این ایران در 20 دقیقه پایان فشار زیادی روی دروازه آمریکا آورده و حتی در دقایق پایانی ضربه سر مدافع پیش تاخته ایران با اختلاف کمی از دروازه آمریکا خارج رفت.
در پایان بازی آمریکا با 5 امتیاز تیم دوم جدول شده و به دور بعدی صعود کرد و تیم ایران با 3 امتیاز از صعود بازماند. در دیگر بازی گروه تیم انگلیس با 3 گل ولز را شکست داده و با 7 امتیاز صدرنشینی خود را تثبیت کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.