کمبود دارو در آذربایجان شرقی به مقدار قابل‌توجهی کاهش‌ یافت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش قابل توجه کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک طی هفته‌های اخیر در استان خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مسلم نجفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ۱۳ آذر ماه به مدت دو هفته برنامه‌ی نظارتی مشترکی با اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان برگزار کردیم که به درخواست آنها بود چراکه ما روزانه از واحدها بازدید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این باره زمانی دو هفته‌ای ۱۵۰ داروخانه در سطح استان و سه شرکت داروسازی اصلی مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند که شرکت‌های داروسازی با ظرفیت کامل و ۲۴ ساعته تولید انواع داروها را دارند و عملکرد شرکت‌ها مناسب است که طی هفته‌های اخیر کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به مقدار قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

نجفی افزود: در این مدت ۴۳ واحد داروخانه و تولید تجهیزات پزشکی استان مورد بازدید قرار گرفتند که برای دو مورد پرونده قضائی و ۴۱ مورد اخطاریه کتبی صادر شد و اکنون ۹۰ شرکت تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان فعال هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه متذکر شد: از ۱۵۰ داروخانه بازدید شده چهار مورد تخلفات داشتند البته نظارت ما منوط به بازدید دو هفته‌ای نیست و از ۸۲۰ داروخانه استان بازدید مستمری داریم و چنانچه شهروندان شکایت و پیشنهادی در این زمینه داشته باشند، با ۱۹۰ تماس بگیرند تا بررسی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.