زنجیر چرخ لازمه تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه با اشاره به بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی این استان گفت: داشتن زنجیرچرخ برای تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، بارش پراکنده برف که از شامگاه گذشته در مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌شرقی آغاز شد، همچنان به صورت پراکنده جریان دارد و به رانندگان عبوری از محورهای عجب‌شیر – بناب و ملکان – بناب و همچنین بناب – مراغه – هشترود توصیه می‌شود تا زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

نادر شریفی بیان کرد: اکنون تردد در محورهای ارتباطی منطقه به صورت روان جریان دارد اما با تداوم بارش برف و کاهش دمای شبانگاهی، عبور و مرور دشوارتر خواهد شد.

«وحید آخوندزاده»، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود نیز با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه از اهالی خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

به گفته وی ۶ گروه راهداری با ۵۰ تن ماسه و نمک در محورهای اصلی این شهرستان در حال بازگشایی و تسهیل عبور و مرور هستند و تردد در همه جاده‌های این شهرستان جریان دارد.

با فعالیت سامانه بارشی از شامگاه گذشته، اولین برف سال در برخی از شهرهای جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه بارید و اهالی منطقه را خوشحال کرد.

بر اساس اعلام رئیس اداره هواشناسی مراغه میزان بارش برف در این شهرستان به حدود هشت سانتی‌متر رسیده است اما فعالیت سامانه بارشی ادامه دارد و مردم امیدوار هستند تا رخت سفید روزی بیش از این بر تن درختان این باغ‌شهر بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.