مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد؛

مقاوم سازی همه مساکن روستایی آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۱۰

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سهمیه آذربایجان شرقی برای مقاوم سازی مساکن روستایی هر سال ۱۲ هزار واحد است که در صورت استمرار تسهیلات اعطایی، تا پایان سال ۱۴۱۰، هیچ‌ واحد غیرمقاوم در استان وجود نخواهد داشت.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، “حجت الله سروری” با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است افزود: طبق سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که تاکنون نزدیک به ۱۵۳ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی از معرفی بیش از ۸ هزار پرونده دریافت تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی آذربایجان شرقی به بانک های استان خبر داد و اضافه کرد: در صورت مساعدت بانک های عامل استان، تا مهرماه سال آینده اکثر ۱۲ هزار سهمیه استان به بهره برداری خواهد رسید و باقی مانده آن هم به مرحله سفت کاری خواهد رسید که قابل سکونت محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شهرستان هریس با ۸۱ درصد، شهرستان اهر با ۷۱ درصد و شهرستان میانه با ۶۹ درصد؛ رتبه اول تا سوم مقاوم‌سازی مساکن روستایی را به خود اختصاص داده اند و کمترین میزان هم با ۲۵ درصد به نام شهرستان چاراویماق ثبت شده است.

شایان ذکر است به گفته سروری، بیشترین تعداد مساکن‌ مقاوم سازی شده هم به ترتیب به شهرستان تبریز با ۲۶ هزار و ۱۹۶ واحد، شهرستان میانه ۱۴ هزار و ۲۹۳ واحد و شهرستان مراغه با ۱۳ هزار و ۲۴۰ واحد تعلق دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.