تداوم پایداری هوای آذربایجان شرقی تا آخر هفته

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد که در پنج روز آینده هوای استان پایدار خواهد بود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، محمد امیدفر اظهار کرد: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره ای در برخی مناطق استان غبار همراه با مه روی خواهد داد.

وی اظهار داشت: گذر موج کم دامنه تراز میانی جو طی امروز و فردا در برخی نواحی استان به ویژه منطقه ارسباران موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و بارش باران در مناطق گرمسیر می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در پنج روز آینده تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای در استان روی نمی دهد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۲۵ درجه و اهر و جلفا با دمای مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گردمترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، ادامه داد: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به مثبت سه درجه و در سردترین زمان به منفی هشت درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.