مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

آذربایجان شرقی در پله چهارم نزاع کشور

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه این مجموعه به دلیل کمبود فضا، همواره در خدمت رسانی به شهروندان دچار مشکل است و مسئولان ارشد استان هم با وجود اطلاع از این موضوع هیچ اقدامی انجام نداده اند!

“مهرداد ستاره” در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به مجموعه فعالیت های این مجموعه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ گفت: استان از نظر فراوانی معاینات در رده ۶ کشور قرار دارد و مهم ترین اقدامات پزشکی قانونی استان در سه بخش معاینات بالینی، معاینات اجساد و برخی آزمایش ها بوده است که در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۲۲ هزار نفر مورد معاینات بالینی قرار گرفتند و این آمار نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.
وی با ذکر این نکته که در این مدت نزدیک دو هزار و ۶۰۰ جسد معاینه شده است که این آمار هم ۳ درصد افزایش داشت ادامه داد: در ۹ ماه گذشته از سال جاری حدود ۷ هزار و ۸۰۰ پرونده جهت انجام آزمایش به این اداره ارجاع داده شده است که در کل ۲۴ هزار نفر مورد آزمایشات قرار گرفته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۴۴ درصد معاینات بالینی مربوط به پرونده های نزاع بوده است اضافه کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ میزان آمار پرونده های مربوط به نزاع رتبه ۴ کشور را داراست که در این زمینه حدود ۲۸ هزار نفر به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
ستاره خاطرنشان کرد: به جز پرونده های نزاع، اغلب مراجعات مربوط به تصادفات رانندگی بوده است که امسال بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات مصدوم شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است و رتبه ۶ کشور را در اختیار دارد.
وی تاکید کرد: امسال تعداد متوفیان تصادفات رانندگی در جاده های استان ۷۰۹ نفر بوده است که در این زمینه آذربایجان شرقی در رده ۸ کشور قرار دارد لذا اکثر متوفیان در تصادفات برون شهری جان باختند که در سنین ۲۵ الی ۶۰ سال بوده است.
ستاره با اعلام افزایش ۸۲ درصدی متوفیان گازگرفتگی سطح استان گفت: متاسفانه امسال ۴۰ نفر جان خود را بر اثر مسمومیت ناشی از مونواکسید کربن از دست دادند که از لحاظ رتبه بندی، آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری را داراست و اکثر فوتی ها به وسیله آبگرمکن حمام و بخاری بوده و بیشتر مرگ ها در تبریز اتفاق افتاده است.
وی اظهار داشت: امسال یکهزار و ۱۵۱ نفر به دلیل حوادث کاری به این مجموعه مراجعه کرده اند که به نسبت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است و ۱۵ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که با ۲۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در رده ۱۵ کشور قرار گرفت.
ستاره خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع غرق شدگی متاسفانه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند که در این زمینه نیز تعداد فوتی ها ۱۰ درصد کاهش داشته است و بیشتر فوتی ها در سدها بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان در پایان با گلایه از برخی مشکلات این مجموعه گفت: متاسفانه اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی به دلیل کمبود فضا، همواره در خدمت رسانی دچار مشکل است و مسئولان ارشد استان هم با وجود اطلاع از این موضوع هیچ اقدامی انجام نداده اند که امیدواریم با حل بزرگترین مشکل این مجموعه فرصت برای خدمتگذاری بیشتر برای مراجعه کنندگان را فراهم نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.