راهداران آذربایجان شرقی راه ۲۸۸ روستای برفگیر استان را برف روبی کردند

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از برف روبی راه ۲۸۸ روستا در استان خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، آقای رسول زاده گفت: راه ۲۸۸ روستا در آذربایجان شرقی برف روبی شده و تلاش برای رفع مشکل تردد ساکنان ۲۰ روستای استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این روستا‌ها در مناطق کوهستانی و برف گیر شهرستان‌های مراغه، هشترود و چاراویماق قرار دارند، افزود: تلاش می‌شود راه ارتباطی این روستا‌ها برای تردد خودرو‌ها در سریعترین زمان بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه راهداران از روز گذشته تاکنون راه ارتباطی ۲۸۸ روستای استان را برف روبی، نمک و شن پاشی کرده اند، اظهار داشت: بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز – زنجان و شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، ورزقان و هریس انجام شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی گروه‌های راهداری با استقرار در راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی در حال ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک هستند.

آقای رسول زاده با بیان اینکه راهداران از شب گذشته تاکنون به ۳۲ خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان امدادرسانی کرده اند، ادامه داد: در بارش‌های سه روز گذشته ۹ هزار و ۲۲۴ کیلومتر باند از راه‌های استان برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها ۲ هزار و ۹۰۳ تن نمک و شن پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش برف و کولاک تا اواخر این هفته ادامه خواهد داشت، یادآوری کرد: رانندگان از انجام سفر‌های غیرضروری به ویژه به مناطق کوهستانی و برف گیر خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

آقای رسول زاده یادآوری کرد: رانندگان و مسافران قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کرده و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.