کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌ شرقی

بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای از روز جمعه بارش برف و باران همراه با کاهش دما استان آذربایجان‌شرقی را دربر می گیرد.
به گزارش عصرآزادی آنلاین، این سامانه تا شب سه شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد و فعالیت متناوب این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و بروز مه می شود.
فعالیت این سامانه به ویژه از بعد از ظهر یکشنبه تا اواخر دوشنبه به صورت بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و بارش باران در نواحی گرمسیر استان خواهد بود و دمای هوا نیز از جمعه تا یکشنبه به صورت نسبی کاهش می یابد.
احتمال لغزندگی جاده ها و معابر عمومی، کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق گرمسیر استان دور از انتظار نیست.
با توجه به کاهش دما و احتمال کولاک در جاده های استان، رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری و کوهنوردان از فعالیت های کوهنوردی خودداری کرده و رانندگان با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.
کارشناسان گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان شبانه روز نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای را رصد می کنند و به موقع هشدارهای لازم را در اختیار مردم و رانندگان قرار دهند تا آنان پیش از سفر و انجام فعالیتی، پیش بینی های لازم را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.