با افتتاح شعبه ای از اتاق بازرگانی تبریز در منطقه آزاد ارس؛

جلفا صاحب نمایندگی پارلمان بخش خصوصی شد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: شعبه جلفای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با حضور هیئت نمایندگان اتاق تبریز، اعضای اتاق تبریز در جلفا و جمعی از مسئولان منطقه افتتاح شد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: خواسته بحق و مطالبه‌ فعالان اقتصادی منطقه جامه‌ عمل پوشانده شد و با افتتاح شعبه جلفا، خدمات اتاق بازرگانی تبریز از قبیل صدور و تمدید کارت بازرگانی و صدور گواهی مبدا در این شعبه انجام می گردد.
یونس ژائله، مهمترین موضوع اقتصادی امروز را حمایت از سرمایه‌ ایرانی دانست و تاکید کرد: باید از افرادی که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت کرد چرا که سرمایه‌گذاری در کشور و استان، می‌تواند مشکلات کسب و کار را اندکی تسکین بخشد.
وی به ضرورت بحث سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و اشتغال و بهبود رفاه و معیشت مردم تاکید کرد و‌ گفت: باید از کارآفرینان حمایت کنیم و به فکر راه‌های افزایش درآمد سرانه‌ کشور باشیم.
ژائله با بیان اینکه باید همه برای افزایش صادرات استان تلاش کنیم افزود: بخش دولتی باید به فکر بهبود فضای کسب و کار باشد.
به گفته‌ ژائله، فرمایشات رهبر انقلاب در هفته گذشته با فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه تنها راه نجات اقتصاد ایران، حمایت از بخش خصوصی است، باید سرلوحه کار قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد: اگر از بخش خصوصی حمایت شود، اقتصاد ایران بزرگ خواهد شد زیرا تا کی با افزایش مالیات و هزینه‌ های تولید قرار است کسری بودجه را جبران کنیم.
ژائله در پایان با تاکید بر اینکه امروز رهبر انقلاب، پشت بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: اگر در کنار هم باشیم می‌توانیم صادرات جلفا را بیشتر از واردات کنیم در حالی‌ که امروز متاسفانه واردات از رقم بیشتری برخوردار است لذا امیدواریم با افتتاح شعبه جلفا در سال ۱۴۰۲ فرصت و افق‌های جدیدی برای بخش خصوصی فعالان اقتصادی منطقه ایجاد گردد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این آیین، از افتتاح شعبه جلفا ابراز خشنودی کرد و گفت: جلفا در تجارت و بازرگانی سابقه‌ طولانی دارد و با اینکه ۱۷ سال از تأسیس منطقه آزاد ارس می‌گذرد متاسفانه به اهداف مورد نظر دست نیافته‌ایم.
مجید کیانی افزود: ارس ظرفیت اولین‌ها را در کشور دارد و می‌تواند به محور تولید، اشتغال و صادرات تبدیل شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته اخذ مجوزها روند طولانی را سپری می‌کرد اما در ماه‌های اخیر این روند سرعت گرفته که جای تشکر دارد.
کیانی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی شعبه جلفا اتاق بازرگانی تبریز، تمرکز و تحرک فعالان اقتصادی منطقه افزایش یابد و پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی از طریق شعبه جلفا صورت پذیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در پایان سخنانش با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در منطقه آزاد ارس یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما، تشویق فعالان اقتصادی به صادرات است و باید از فرصت‌ های اوراسیا استفاده کرده و ارس را به رتبه یک مناطق آزاد کشور برسانیم.
معصومه پاشایی – نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس – نیز در این آیین گفت: منطقه آزاد ارس یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان و کشور است و همگی باید تلاش کنیم تا ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه ایران تبدیل شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: تلاش ما و‌ مجموعه‌ دولت، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری است.
تراب محمدی افزود: جهاد تبیین از مهمترین وظایف ما در اوضاع فعلی است و باید عملکرد خدمتگزاران دولتی در استان و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به گوش مردم برسانیم.
وی در پایان با اشاره به تاریخچه جلفا و منطقه آزاد ارس در گذشته و حال اضافه کرد: با وجود هجوم همه‌ جانبه دشمن، مردم در پای اهداف متعالی انقلاب ایستاده‌اند و ملت ایران در طول تاریخ نشان داده در مقابل دشمنان سر فرود نمی‌آورد.
شایان ذکر است شعبه جلفای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز طبق مصوبه هیئت نمایندگان اتاق تبریز و با حضور مسئولان عالی‌رتبه استانی و منطقه آزاد ارس افتتاح گردیده و طبق تفاهم به عمل آمده مقرر شد منطقه آزاد ارس طی ماههای آتی زمینی رایگان برای ساخت ساختمان شعبه جلفا در اختیار اتاق بازرگانی تبریز قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.