معاون صنایع‌دستی کشور:

۷۵درصد فعالان حوزه صنایع‌دستی خانواده‌ها و زنان هستند/ با کمک بخش‌خصوصی صنایع‌دستی را ارزآفرین می‌کنیم

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: ۷۵درصد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صنایع دستی خانواده‌ها و زنان هستند به همین جهت زنان می‌توانند پیشران پیشرفت اقتصادی کشور باشند.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و شانزدهمین نمایشگاه گردشگری در حالی برگزار می‌شود که همه هم و غم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انسجامی سازمانی و محتوایی در ۳حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. حوزه میراث فرهنگی باید میراث‌دار فرهنگ ما باشد، گردشگری یک چرخه اجتماعی را دارد و صنایع دستی بال اقتصادی این وزارتخانه است.
او افزود: ما میزبان بیش از ۲۰۰هنرمند از سراسر کشور هستیم که محصولات خودشان را به نمایش گذاشته‌اند و امیدواریم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بار دیگر قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی که می‌تواند پیشران پیشرفت باشد و اقتصاد هویت‌بنیان اقتصاد ما را سامان بدهد، نمایش دهد.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: من فکر می‌کنم که حضور نام‌آوران صنایع دستی در کنار نوآوران و شهرها و روستاهای ملی و جهانی انگیزه‌ای خواهد شد برای اینکه بار دیگر ببینیم که چقدر هنر ایرانی سرمایه است و ما می‌توانیم از این سرمایه برای ارزآوری دنیای امروز استفاده کنیم.
جلالی گفت: نکته قابل توجه این است که ۷۵درصد فعالان حوزه صنایع دستی، خانواده‌ها و زنان ما هستند و به همین ترتیب است که زنان می‌توانند با هنرشان پیشران پیشرفت ایران باشند.
او ادامه داد: امروز در هر روستای ایران که بروید حتما یک صنایع دستی می‌بینید که برخواسته از زیست بوم است. توجه به محیط زیست، توجه به همه بازیگران حوزه صنایع دستی و کسانی که در زنجیره ارزش صنایع دستی فعالیت دارند، در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشورمان مد نظر بوده است و شما شاهد خواهید بود که از ابتدای زنجیره که خلق و تولید است تا انتها که مصرف و فروش است، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با رویکرد کاملا حمایتی برای هنرمندان تدارک دیده شده است و ما امیدواریم که این حمایت به اعتلای هنر ایرانی که زاییده‌های ایرانی است، کمک کند. ما تمام تلاشمان این است که به بخش خصوصی اعتماد کنیم و با همکاری بخش خصوصی بتوانیم صنایع دستی را به چرخه ارزش آفرینی و ارزآوری اضافه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.