فرشکاران اعلام کرد؛

روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال جاری استان 40.8 درصد و نسبت به فصول گذشته سال دارای روند صعودی بوده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، محمد فرشکاران در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر ضرورت تنظیم روابط کار، بازار و قیمت ها تاکید و افزود: باید نقش بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی باز هم تقویت شود.

وی اضافه کرد: روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی استان آنهم در این شرایط تحریمی نشان می‎دهد در یک سال گذشته دستگاه های اجرایی عملکرد مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد لذا تفکر تجاری و صنعتی از دیرباز در مردمان آذربایجان نهادینه بوده و بخش خصوصی اینجا همواره فعال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: لازم است فعالان اقتصادی در جهت پر کردن ظرفیت های خالی و افزایش راندمان تولید در صنعت استان تلاش کرده و سرمایه گذاری ها نیز در این جهت هدایت شود.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان فعالیت می‌کنند که بخش عمده این واحدها، یعنی حدود ۹۵ درصد کوچک و متوسط محسوب می‎شوند؛ اما دپوی زیاد تولیدات نشان می دهد ارزش تمام شده تولید کالا بالا بوده و از طرف دیگر بازار فروش محصولات آنچنان که باید فعال نیست.

فرشکاران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مورد تملک دارایی های سرمایه ای و تامین و تجهیز دستگاه های اجرایی در حد امکان تلاش کرده و حمایت های لازم را به عمل خواهیم آورد.

شایان ذکر است در این دیدار حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و تولید استان و بیان مسائل موجود پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.