تعداد کشته‌شدگان زلزله در ترکیه و سوریه از ۴۳ هزار نفر هم عبور کرد

شمار جان باختگان زلزله ترکیه در این کشور و شمال سوریه به بیش از ۴۳ هزار تن رسیده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، زمین لرزه مهیب ششم فوریه در ترکیه باعث وارد آمدن خسارات سنگین به جنوب این کشور و شمال سوریه شده است. مقامات محلی می‌گویند هنوز شمار زیادی از افراد زیرآوار مانده اند و با توجه به گذشت بیش از یک هفته از ماجرا، نباید امیدی به زنده یافتن قربانیان داشت.

سازمان اضطراری و بلایای ترکیه (آفاد) اعلام کرد شمار جان باختگان زمین لرزه در ترکیه به ۳۸۰۴۴ نفر رسیده است. این در حالی است که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در شمال سوریه جان خود را از دست داده اند.

با اعلام آمار جان باختگان زلزله در ترکیه، مجموع کشته‌های این رویداد مهیب در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از ۴۳ هزار نفر رسید.

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد “یک میلیارد دلار بودجه به منظور کمک به زلزله زدگان ترکیه درخواست شده است. ما باید در تیره‌ترین روز‌ها در کنار مردم ترکیه باشیم”

درخواست برای اعطای بودجه یک میلیارد دلاری برای ترکیه، دو روز پس از اعطای ۴۰۰ میلیون دلار بودجه برای زلزله زدگان سوری مطرح می‌شود.

گرچه تیم‌های امدادرسانی دیروز موفق به بیرون کشیدن یک نوجوان ۱۷ ساله پس از ۲۴۷ ساعت از وقوع زمین لرزه از زیر آوار شدند، اما مقامات محلی می‌گویند شمار افرادی نجات یافته روز به روز در حال کاهش است و نباید انتظار زنده یافتن افراد طی روز‌های آینده را داشت.

مقامات ترکیه می‌گویند هر فردی که در ساختن ساختمان‌های ناایمن قصور داشته است را به دلیل فاجعه زلزله تحت پیگرد قرار می‌دهد. مقامات قضایی این کشور تاکنون برای بیش از یکصد نفر در این زمینه تشکیل پرونده داده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.