سراب با منفی ۲۳ درجه دومین شهر سرد کشور

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی گراد دومین شهر سرد کشور شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر اظهار کرد: در این بازه زمانی شهر هزارکانیان در شهرستان دیواندره استان کردستان با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور و شهر بوئین‌ میاندشت در استان اصفهان پس از سراب با دمای حدود ۲۳ درجه زیر صفر سومین شهر سرد کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته جلفا در گرمترین زمان با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود، ادامه داد: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به صفر درجه و در سردترین زمان به منفی ۱۱ درجه سانتی گراد رسید.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز منفی پنج درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تمامی شهرهای استان به زیر صفر درجه رسید.

بر اساس نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای تا اواخر هفته آینده سامانه بارشی وارد این استان نخواهد شد و از هفته آینده دمای هوای استان به تدریج افزایش می یابد.

روز گذشته با عبور موج کم دامنه و زودگذر از سطح استان بارش های متناوب و پراکنده برف و بروز مه روی داد که فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی همراه با وزش باد، کولاک و کاهش دما بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.