خبر تازه از توله‌یوز محبوب ایرانی

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تیم دامپزشکی ایران با کمک، مشورت و تجویز دامپزشک آفریقایی پیروز، ضرورت دیالیز این توله یوزپلنگ را تشخیص نداده‌اند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: حال عمومی پیروز نسبت به روز‌های قبل بهتر است، اما بر اساس روند درمانی بر آنچه که انتظار داشتیم، حال پیروز به شرایط بهینه و نرمال نرسیده است.

وی افزود: پیروز زیر سرم است و غذای او از سرم تامین می‌شود، اما امروز یک وعده غذای مخصوص تحت نظارت تیم پزشکی دریافت کرده است.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تیم دامپزشکی ایران با کمک، مشورت و تجویز دکتر پیتر کالدوِل دامپزشک آفریقایی پیروز، هنوز این‌ضرورت را تشخیص نداده‌اند که پیروز باید دیالیز کند، چون بر اساس بررسی‌ها هنوز به مرحله دیالیز نرسیده است.

وی گفت: اوره و کراتین خون آخرین توله یوزپلنگ ایران بالا است اما بر اساس آزمایش‌های روزانه، میزان آن نسبت به روز‌های قبل پایین‌تر آمده است.

ابدالی گفت: برای دیالیز، حیوان باید بیهوش شود، و این کار خطرناک است اما اگر به آن ضرورت برسد، دستگاه دیالیز در کشور موجود است و شرکت‌های دارای دستگاه دیالیز برای کمک به پیروز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته‌ی ابدالی، پیروز هم یک موجود زنده است، انسان هم ممکن است بیمار شود، مردم باید آگاه باشند و به شایعات و افرادسودجو در فضای مجازی توجه نکنند و خبر‌های واقعی را از سازمان محیط زیست و رسانه‌های معتبر مانند رسانه ملی دنبال کنند.

وی در پایان گفت: در مورد پیروز از هر کمک مشورتی که افراد متخصص و صاحب نظر به ما ارائه دهند استقبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.