معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه‌و‌شهرسازی:

فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده‌اند

ارتقای ایمنی ‌جاده‌‌ها برای مسافرت‌های نوروز ۱۴۰۲

عصرآزادی آنلاین:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه های سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم آماده هستند.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ «شهریار افندی زاده» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سفرهای نوروز ۱۴۰۲ قطعا نیاز به هماهنگی دارد و ستاد هماهنگی خدمات نوروزی برای ایجاد برنامه ریزی مناسب برای تمام دستگاه ها تشکیل جلسه داد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی از جمله وزارت خانه های مهم در سفرهاست و سازمان‌های زیربط این وزارت خانه از بهمن ماه مشغول برنامه ریزی نوروز هستند.
او افزود: در حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر بسیج ناوگان حمل و نقل جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ها، بحث ایمنی جاده ها برای ما بسیار مهم بود. برای همین منظور حدود ۸ کیلومتر از راه های کشور تحت مدیریت سازمان راهداری جاده ای برای ایام نوروز تحت نظارت قرار خواهد گرفت و نقاط پر حادثه در دستور کار اداره راهداری قرار گرفته و حدود ۲۰۰ نقطه تا پایان امسال و ابتدای سال آینده آماده می شود.
افندی زاده در ادامه بیان کرد: امسال بیش از ۱۲ هزار اتوبوس و بیش از ۱۵ هزار مینی بوس و ۲۴ هزار سواری در ارائه خدمات برای مسافران نوروزی حاضر خواهند بود. پیش بینی ما برای سال گذشته ۲ میلیون تردد وسیله نقلیه به طور متوسط در طول روز در جاده ها بود اما برای امسال پیش بینی کردیم که این عدد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می کند و امیدواریم بیش از ۱۲ هزار راهدار کشور در جاده های کشور با کمک نیروهای پلیس و اورژانس خدمات رسانی خوبی به مردم داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل و نقل ریلی سال گذشته تعداد قابل توجهی مسافر جا به جا شدند و امسال هم امید داریم حدود بیش از یک و نیم میلیون مسافر جا به جا شود. ایستگاه‌های راه آهن نیز در خدمت رسانی به مردم آماده هستند و تلاش می شود از نیمه دوم اسفند ماه پیش فروش ها را شروع کنیم.
او درباره حمل و نقل هوایی نیز گفت: در بخش حمل و نقل هوایی سال گذشته بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی داخلی و خارجی در نوروز داشتیم و ۶۱ فرودگاه کشور پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود. برای امسال نیز تلاش می شود تا میز خدمت در فرودگاه ها برپا کنیم تا خدمات بهتری از جمله پاسخگویی به مسافران را داشته باشیم. در بخش دریایی نیز سال گذشته حدود ۳ میلیون مسافر دریایی داشتیم و امسال نیز تلاش می‌کنیم امکانات مناسب فراهم شود.
افندی زاده در خاتمه گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی امسال در دو بخش رضایت مندی و ایمنی مسافران عزیز است و ما هم تلاش می کنیم با کمک نیروهای امدادی و پلیس سفرهایی ایمن را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.