اولین همایش مدیران مسئولیت پذیر در تبریز برگزار شد؛

کسب موفقیت در گرو نگاه تخصصی به منابع انسانی

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: نخستین همایش “مدیران مسئولیت پذیر” با رویکرد آشنایی با الزامات قوانین کار و تامین اجتماعی در تبریز برگزار شد و با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مشکلاتی کارفرمایان و صاحبان مشاغل مسائل مربوط به قانون کار، روابط کارگر و کارفرمایی و نحوه انعقاد و قراردادهای کاری و به طور عمده قوانین مربوط به جذب نیروی کار است، اهمیت برگزاری این همایشی در تبریز بالاست.

در این همایش که به همت گروه مشاوران روابط کار و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار گردید علاوه بر مدیران و کارفرمایان، علاقه مندان و کارشناسان حوزه مدیریت نیز حضور داشتند.

▪️در ضعف حوزه کار اکثراً از حقوق کارفرما حمایت نمی شود

مدیر اجرایی این همایش با بیان اینکه تبریز اولین شهری است که در بخش خصوصی همایشی برای منابع انسانی و روابط کار به صورت تخصصی برگزار می کند گفت: سعی کردیم، سخنرانان همایش از بهترین اساتید این حوزه باشند.

آرمینا چاره جو با اشاره به اینکه ضعف این حوزه اکثراً در این موضوع است که از حقوق کارفرما حمایت نمی شود افزود: همواره حق پرسنل است که رسیدگی می شود، از این رو با برگزاری این مشاوره ها و همایش بیشتر به حقوق کارفرما توجه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئولیت سنگین مدیریت، باید تلاش شود تا کارفرما و مدیران بتوانند از بدو استخدام تا تسویه قرارداد، ارتباط مناسبی داشته باشند.

چاره جو، شعار این همایش را “منابع انسانی، سرمایه انسانی است” اعلام کرد و یادآور شد: هر کس به منابع انسانی نگاه تخصصی تری داشته باشد موفق تر عمل می کند، می تواند آن را به عنوان سرمایه جذب شرکت خود کرده و پرسنل مورد اعتمادی داشته باشد.

▪️مباحث فروش، توسعه، تولید و مشکلات آن در ادوار آتی خواهد بود

 

دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری این رویداد گفت: خوشبختانه علاقمندان و کارفرمایان این حوزه استقبال خوبی از همایش داشتند.

مهدی نوفر با بیان اینکه دانش مهمترین مسئله ای است که مدیران باید در راستای ارتقای آن تلاش داشته باشند افزود: مدیران و کارفرمایان باید نسبت به جذب نیروها و منابع انسانی در رده ها و سطح شغلی مناسب آگاهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ سالی است که تبدیل نیروی انسانی به سرمایه های انسانی در آن به تحقق می پیوندد و کارفرمایان برای خود تکلیف کنند که سرمایه خود را چگونه در روابط کاری مدیریت نمایند!

نوفر با اشاره به اینکه استقبال خوبی از اولین دوره همایش مدیران مسئولیت پذیر شد تاکید کرد: امیدواریم در دوره های اتی شاهد حضور کارفرماهای بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه اولین دوره از همایش با محوریت آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی در کسب و کار بود افزود: در دوره های آتی به موضاعاتی همچون آشنایی با بحث فروش، تولید و مشکلات آن و نیز امر توسعه خواهیم پرداخت.

▪️کیفیت و ماندگاری اطمینان به دست نیروی انسانی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان دارای خصوصی ترین بخش اقتصاد کشور است گفت: علیرغم فضای ملتهب روانی که ناشی از افزایش نرخ دلار، سکه و غیره است علاقمندان به سرمایه گذاری امسال ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده اند.

صابر پرنیان با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه ای بی نظیر، بی بدیل است و نقش تکمیل کننده کسب و کارها را دارد ادامه داد:  هرچه تکنولوژی و صنعت پیشرفت کند باز هم کیفیت و ماندگاری اطمینان به دست نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در استان ۲ هزار و ۶۰۰ کارخانه جدید در حال احداث است افزود: بسیاری از سرمایه گذاران فکر می کنند چون بازار را می شناسند چالش های مسیر توسعه شان کمتر است، اما تولید کاری حرفه ای است و روش های سنتی همیشه جواب نمی دهد.

پرنیان اضافه کرد: صنعتگران و سرمایه گذاران نباید از نو شدن اقتصاد دنیا، از بین رفتن برخی مشاغل سنتی و ایجاد تیپ و نیازهای جدید در صنعت، غافل شوند و با قدرت رسانه، به مراکز تخصصی کسب و کار مراجعه کرده و با مشاوره در مسیر توسعه قرار گیرند.

وی به لزوم ایجاد یک ادبیات مشترک در آذربایجان شرقی برای کمک به سرمایه پذیری اشاره کرد و گفت: این امر به رفع موانع تولید و گسترش کسب و کارها کمک می کند زیرا باید بتوانیم در چرخه توسعه، اقتصاد پایدار در استان ایجاد کرده و تولید با ارزش افزوده بالا و قابلیت رقابت آفرید.

پرنیان تاکید کرد: نخبگان و تشکل های تخصصی و مشاوران باید در کنار کسب و کارها قدم بردارند تا جامعه ای ثروتمند داشته باشیم چرا که آذربایجان شرقی ظرفیت هایی همچون نیروی انسانی، موقعیت های جغرافیایی، رتبه اول ذخایر معدنی، ۲۵ میلیون جوان ۱۵ تا ۴۵ سال، رتبه اول دانش اموخته فنی و حرفه ای دنیا را دارد.

عکسها از: زهرا غیاث

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.