یونس ژائله در نشست اعضای ائتلاف اتاقی برای همه با خبرنگاران تاکید کرد؛

از اظهارات پوپولیستی پرهیز کنیم!

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: یکی دیگر از ائتلاف های دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز با عنوان “ائتلاف اتاقی برای همه ۱۴۰۵” اعلام موجودیت کرده و نفرات قرار گرفته در ترکیب آن، در سومین روز از زمان رسمی تبلیغات با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کردند.

این ائتلاف به سرلیستی یونس ژائله یکی از ائتلاف های برخاسته از سوی تُجار و بازرگانان عضو پارلمان بخش خصوصی تبریز است که ۱۳ نفر از ترکیب ۱۵ نفره آن – روز یکشنبه – در دیدار با اصحاب رسانه به جایگاه اولین اتاق تجارت ایران پرداختند.
خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی در این جلسه از وعده‌های انتخاباتی ۴ سال قبل رئیس اتاق تبریز و شعارهای ائتلاف دوره قبل موسوم به ۲۰۲۰ که در آن از ۲۰ بازار بین‌المللی، ۲۰ کنسرسیوم بین‌المللی و ۲۰ تشکل صنعتی و تجاری تعریف شده بود سخن به میان آوردند.
آنها در این مجال محدود بر وعده‌های انتخاباتی یونس ژائله به عنوان لیدر ائتلاف ۲۰۲۰ در انتخابات سال ۹۷ اتاق‌های بازرگانی تاکید کرده و از برخی وعده هاب عملیاتی نشده‌ او مبنی بر احیای کارخانجاتی همچون ماشین‌سازی تبریز و غیره سوال مطرح کردند.
رئیس فعلی اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه بخش اعظمی از نهمین دوره اتاق بازرگانی تبریز با تحریم های سخت بین‌المللی و از سوی دیگر با شیوع ویروس کرونا مصادف شد گفت: هر مجموعه نقاط ضعف و قوت زیادی دارد اما این دو واقعه ارتباطات بین‌المللی و حتی کوچکترین معاشرتهای داخلی را به شدت تحت الشعاع خود قرار داد.
یونس ژائله با ذکر این نکته که اتاق بازرگانی تبریز هیچگاه در مقابل مشکلات سر فرود نیاورده و با تلاش اعضای هیئت رئیسه، هیئت نمایندگان و کارکنان اتاق گام های بزرگ و نوینی برداشته شد افزود: برگزاری جلسات شورای گفتگو و بخش خصوصی به عنوان پیشانی و مهمترین حلقه اتصال بخش خصوصی با دولت با انسجام بالا برگزار شده و همواره سعی گردید تا صدای رسای بخش خصوصی باشد تا مشکلات را به صورت کارشناسی شده به گوش دولتی ها برساند که در این مسیر مطابق ارزیابی‌ها توانست بالاتر از تمام اتاق‌های بازرگانی کشور در سکوی اول قرار گیرد.
وی، آموزش را یکی از ارکان و وظایف عمده اتاق‌های بازرگانی دانست و اضافه کرد: در دوره نهم، اتاق تبریز با برگزاری دوره های متنوع و مستمر مانند مالیات موفق شد طبق ارزیابی ها به مقام اول کشوری نائل شود که جمعاً ۲ هزار و ۶۴۸ نفر به اتاق مراجعه کرده و از خدمات تخصصی واحدهای تولیدی بهره مند گشتند.
ژائله با اشاره به اینکه در صدور کارنه تیر پس از تهران در مقام دوم قرار گرفته ایم گفت: افزایش کارنه تیر نشان می دهد که صادرات محصولات آذربایجان شرقی از لحاظ حجمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.


سرلیست ائتلاف “اتاقی برای همه ۱۴۰۵ مهندسی انتخابات را جرم دانست و افزود: وزن نفرات این ائتلاف از لحاظ صادرات، مسئولیت های اجتماعی، تولید و غیره حدود ۸۰ درصد فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد، لذا اظهارات پوپولیستی در سطح این استان جایی ندارد و با مدنظر قرار دادن اتحاد فعالان اقتصادی، باید از تخریب رقبا پرهیز گردد زیرا تخریب افراد اقتصادی مناسب آذربایجان نیست.
وی کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان را یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز دانست و تاکید کرد: طی ۴ سال گذشته درِ اتاق به روی قشر آسیب پذیر، حادثه دیده و جویای کار باز بود و در دوران کرونا با ارسال کمکهای خیرخواهانه و مومنانه به نیازمندان سعی شد اندکی از فشارهای اقتصادی طبقات نیازمند مرتفع گردد.
ژائله اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ اتاق بازرگانی تبریز، دفتر بناب راه اندازی گردید تا فعالان اقتصادی این منطقه بتوانند خدمات مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه به تبریز کسب نمایند و شعبه جلفا نیز با درخواست فعالان اقتصادی حوزه منطقه آزاد اس راه اندازی گردید که قبلاً تفاهم نامه آن به امضا رسیده بود.
وی بیان کرد: اتاق تبریز به عنوان پارلمان بخش خصوصی آذربایجان شرقی در این دوره به طور جدی سعی کرد برنامه های زیرساختی و عملیاتی را تدوین نماید که ایجاد مرکز شتابدهی صادرات آنلاین، اقدامی بود که می تواند کمک بزرگی در مسیر خدمات دهی به اعضا برداشته و موجب افزایش صادرات فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی گردد.

ژائله در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر اینکه او به انحصارطلبی و حرکت انفرادی در فعالیت های اقتصادی از جمله در موضوع خرید کشت و صنعت مُغان متهم می گردد توضیح داد: در قضیه خرید این مجموعه برخی دوستان گفتند که این اقدام از عهده ما خارج است و نمی توانیم از پس آن برآییم، همچنین متاسفانه در آذربایجان شرقی کار گروهی و مشارکتی را بلد نیستیم و با شفافیت کامل در همه عرصه ها فعالیت نداریم.
او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار “عصرآزادی” در خصوص آخرین وضعیت ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز و ضرورت تبدیل بنای فعلی اتاق به موزه صنعت و تجارت نیز گفت: ساختمان جدید اتاق بازرگانی در شُرف اخذ مجوز است و تبدیل بنای فعلی به موزه نیز در دستور کار قرار دارد اما واقعیت این است که مشکل اصلی سرمایه گذاران در سطح استان، در چگونگی ترسیم نقشه راه است که پیشرفت حوزه اقتصادی آذربایجان در گرو این امر مهم می باشد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.