باران آلاینده‌های تبریز را شست

بارش باران از صبح امروز در شهر تبریز و تعدادی دیگر از شهرهای آذربایجان شرقی آغاز و موجب رفع گرد و غبار این شهر و لطافت هوا شد.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی روز گذشته باد شدید همراه با گرد و غبار شهر تبریز و چند شهر مرکزی استان آذربایجان شرقی را فرا گرفته بود .

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز، گفت: سامانه بارشی دیگری از اواخر روز چهارشنبه وارد استان می شود.

محمد امیدفر افزود: بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر مامواره ای نشان می دهد که فعالیت سامانه جدید بارشی موجب افزایش ابر، رگبار باران و غرش آذرخش در نواحی مختلف استان می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا روز جمعه به فعالیت خود به ویژه در نواحی شمالی استان ادامه می دهد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای یک درجه و جلفا با دمای ۱۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای هوای تبریز به هفت درجه سانتی گراد رسید.

باران گرد و غبار هوای تبریز را شست

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مردم اغلب شهرهای استان شاهد بارش باران بودند، یادآور شد: بیشترین بارندگی از چاراویماق به میزان حدود ۲۱ میلی متر و کمترین بارش از بندرشرفخانه به میزان یک دهم میلی متر گزارش شده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.