مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

تبدیل وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگران دغدغه همه ماست

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان نزدیک به ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که در دوران جنگ و بعد از آن به فیض شهادت نائل آمده اند گفت: بیش از ۲۵ هزار جانباز تعیین درصد شده و ۲ هزار نفر آزاده نیز در این استان زندگی می کنند.

“جابر ابوالفتح زاده” روز شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های استان به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد و روز بزرگداشت شهدا افزود: شهدا با آرمان هایی که از خود به جا گذاشته اند به ما تکلیف کرده اند که راه آنها را ادامه دهیم زیرا آنها از شیرینی و هستی زندگی خویش گذشتند تا ما در آرامش باشیم.
وی ادامه داد: بر همه مسئولان و آحاد جامعه تکلیف است تا راه و آرمانهای آنان را ادامه دهند لذا بر این باوریم که با صیانت از ارزشهای شهدا، فرهنگ شهید و شهادت به بیراهه کشیده نشود لذا ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و پایداری در قبال خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب نیز آشکارا تاکید شده است.

ابوالفتح زاده توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه اجرای این قانون در اولویت و دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد اضافه کرد: بدون تردید اجرایی شدن مفاد این قانون مهم و حیاتی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات موجود جامعه ایثارگران را حل و فصل کند.
وی، تکریم و رعایت شان و منزلت جامعه ایثارگری را یکی از اهداف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و با بیان اینکه در این زمینه گام های اساسی طی دولت سیزدهم برداشته شده است یادآور شد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تلاش برای استفاده از امکانات جامعه و بنیاد برای ارتقای سطح معیشت و رفاه ایثارگران از دیگر اهداف این مجموعه است.
ابوالفتح زاده از ثبت رسمی نام تعداد ۱۰ هزار شهید در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شهید گلگون کفن دوران ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن دوران در یکهزار و ۱۶۵ گلزار شهدای شهرها، بخشها و روستاهای استان آرمیده اند که هر یکی از گلزارها در حقیقت مکانی معنوی برای مردم و نظام به شمار می رود.
ابوالفتح زاده با اشاره به اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده، قرار است روز بزرگداشت شهدا به عنوان روز “سلام بر شهید” نامگذاری شود تاکید کرد: علاوه بر حضور در گلزار شهدای استان، به ایثار و مقاومت خانواده آنها اَدای احترام گردیده و از جانبازان ۷۰ درصد تجلیل و قدردانی به عمل آید.
وی اظهار کرد: در بخش درمان نیز موظف شده ایم تا ۱۰۰ درصد مخارج درمانی آزادگان و جانبازان را مرتفع نماییم که با توجه به سالمندی والدین شهدا، این امر ضرورت یافته و در پی خدمت رسانی افزون تر به این خانواده ها هستیم زیرا مشکلاتی در مورد مسکن و اشتغال فرزندان ایثارگران وجود دارد که همچنان برای ما دغدغه محسوب می گردد.
ابوالفتح زاده افزود: اکثر ایثارگران تقاضا دارند تا وضعیت اشتغال فرزندانشان در دولت سیزدهم تسهیل گردد لذا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مدنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است تا با تهیه آیین نامه های اجرایی جهت خدمات رسانی در بخش های مسکن، آموزش، اشتغال و بیمه خانواده ها استفاده نمایند که سیاست های مربوطه در ۴۹ بند برای مدت ۳ سال تنظیم شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی یادآور شد: در راستای اجرای بخشنامه مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعداد ۵ هزار و ۸۳ نفر از جامعه هدف این مجموعه تثبیت شغلی شدند.
وی بیان کرد: این قانون از سال ۱۳۹۹ در آذربایجان شرقی اجرایی شده است که در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۹ نفر، در سال دوم ۲ هزار و ۳۸۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ نفر از مشمولان ماده قانونی فوق در دستگاه های مختلف اجرایی تبدیل وضعیت شدند که در مجموع ۵ هزار و ۸۳ نفر را شامل می گردد.
ابوالفتح زاده با اشاره به اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی مصوباتی در نظر گرفته شد که جهت مرمت گلزارهای شهدا، تجهیز بیمارستان تخصصی فجر، توسعه و تجهیز مجتمع ایثار و غیره اختصاص یافته است گفت: در کل ۴۷ میلیارد تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اختصاص یافته است که در برخی موارد ۵۰ درصد و در بخشی دیگر ۲۵ درصد منابع آنها تحقق گردیده است.

در بخش دیگری از این جلسه، مدیرکل تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه از دستاوردهای علمی ایثارگران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حمایت کرده‌ایم گفت: اکنون آنها در صدر مراکز علمی قرار گرفته اند که از طرح های استارتاپی و دانش بنیان نیز که در حدود یکهزار طرح را شامل می‌شود حمایت می‌کنیم.
عادل مهری افزود: حدود ۵۰ تفاهمنامه دوجانبه را با پارک های علم و فناوری استانهای کشور منعقد کرده ایم تا با شناسایی نخبگان ایثارگر بستر حمایتی مناسبی را به وجود آوریم.
وی اضافه کرد: در حوزه طرح های دانش بنیان در سطح آذربایجان شرقی نیز حمایت های لازم در قالب تفاهم نامه های مربوطه انجام شده است و در سطح کشور نیز ۱۳۰ تشکر ایثارگری شناسایی شده اند که با همکاری ارگان های مربوطه، سیاست کلان مردمی سازی توسط جوانان در استانها اجرایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.