علیرضانیاکان _حداد عادل در آیین جشن جهانی نوروز:

پاسداشت نوروز به گسترش صلح در منطقه و جهان کمک می‌کند/ نوروز گنجینه‌ای از آداب، رسوم و فرهنگ‌های دلپذیر است

عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی:
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: گسترش و پاسداشت نوروز و آیین‌های نوروزی در حقیقت به گسترش صلح و دوستی در منطقه و جهان کمک می‌کند.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ غلامعلی حداد عادل شامگاه  روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در مراسم گرامی‌داشت آیین جشن جهانی نوروز که با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اظهار کرد: نوروز یک پدیده طبیعی و یک پدیده آسمانی است. پيشينيان با آسمان انس زیادی داشتند و به آسمان بیشتر نگاه می‌کردند و ستاره‌ها را بیشتر می‌شناختند.
او افزود: توجه به آسمان در گذشته به گونه‌ای بود که مردم عوام از روی ستارگان برنامه‌های مرتبط با کشاورزی و کوچ خود را تنظیم می‌کردند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: ایرانیان میخ نوروز را در جایی از آسمان کوبیدند که دست هیچ بشری به آن نرسد و هیچ کس نتواند آن را تغییر دهد و همین واقعیت سبب می‌شود که یونسکو نوروز را به‌عنوان یک پروند جهانی متعلق به تمام افراد بشر بداند و این هوشمندی ایرانیان را برای انتخاب آغاز سال می‌رساند که هم‌زمان با تجدید حیات طبیعت، مردم نیز تجدید نشاط پیدا می کنند و مثل این است که گویا طبیعت می‌خندد و انسان نیز هم‌زمان با این تحول می‌خندد، نشاط دارد و به زندگی آری می‌گوید.
حداد عادل ادامه داد: نوروز گنجینه‌ای از آداب، رسوم و فرهنگ‌های دلپذیر است. ملت‌ها از نوروز خاطره خوبی دارند بنابر این باید نوروز را گرامی بداریم و دست در دست هم با هدف گسترش صلح در منطقه و جهان، برای پاسداشت نوروز، کوشش کنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.