مدیر جشنواره فرهنگی - ورزشی آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

آستان قدس رضوی به تقویت ارزش های پهلوانی می اندیشد

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیر جشنواره فرهنگی – ورزشی آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار با همکاری موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای متولدین ۱۱ دی ماه ۸۶ به بعد مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال و ورزش های زورخانه ای و پهلوانی برگزار خواهد شد تا تیم های منتخب به مرحله منطقه ای و کشوری راه یابند.

“سیدجواد مرتضوی” در جمع اصحاب رسانه که در آن حسن روزنیک مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی تبریز و کریم دینی مدیر کانون ورزشی این مرکز نیز حضور داشتند افزود: کانون ورزش آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و برخلاف سابق که فعالیت‌های آستان قدس رضوی در شهر مشهد متمرکز بود مقرر گردید تا کانون‌ های استانها با همان اهداف مشهد تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمایند.

وی ادامه داد: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای اولین بار جشنواره فرهنگی – ورزشی خود را با حضور ورزشکاران پسر متولد ۸۶ به بالا در ۳ رشته فوتسال، والیبال و ورزش زورخانه‌ای برگزار خواهد گردید که از شهرستان‌ها آغاز و پس از رقابت در مرکز استان و منطقه شمالغرب به میزبانی تبریز، تیم‌های برتر به مرحله نهایی در شهر مشهد راه خواهند یافت.

مرتضوی با ذکر این نکته که اولین جلسه فنی مسابقه با حضور مسئولانی از باشگاه‌های شهرداری تبریز و مس سونگون ورزقان برگزار شده و مقرر گردید تا در این مسابقات حمایت و مشارکت داشته باشند تاکید کرد: هدف آستان قدس رضوی از برگزاری این مسابقات، تیمداری نیست بلکه شبکه‌سازی ورزش با محوریت رضوی، تقویت ارزش‌های پهلوانی و انسانی و کمک حال به ورزشکاران بوده و به هیچ عنوان به ورزش قهرمان پروری ورود نخواهد کرد.

مدیر اولین جشنواره فرهنگی – ورزشی آستان قدس رضوی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از اهداف آستان قدس رضوی تشویق بانوان به ورزش های همگانی بوده و معتقدیم که زنان نقش بسزایی در تشکیل خانواده های سالم و بانشاط خواهند داشت و امیدواریم این مسابقات در بخش دختران هم برگزار شود که به نظر تولیت آستان قدس رضوی بستگی دارد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیه مسابقات در مرحله اول به میزبانی تبریز برگزار می‌شود یادآور شد: زمان برگزاری مسابقات پس از پایان فصل امتحانات دانش آموزان خواهد بود و انتخاب رشته ها نیز از طرف دفتر مشهد تعیین شده و استانها در این خصوص نقشی ندارند.

وی، جوایز رقابت ها را از بُعد معنوی بسیار باارزش خواند که در مرحله کشوری از سوی آستان قدس رضوی اهدا خواهد گردید خاطرنشان کرد: مدال قهرمانی نیز به شکل لوگوی مسابقات بوده و جوایز بخش استانی بر عهده دفاتر استانی است و تخمین زده می شود بیش از یکهزار نفر از ورزشکاران مناطق مختلف آذربایجان شرقی در آن شرکت نمایند.

مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر اعلام جزئیات بُعد فرهنگی این جشنواره نیز اینگونه توضیح داد: حساسیت در بخش فرهنگی جشنواره تا آنجاست که هر تیم ورزشی به همراه مُبَلغ فرهنگی خود در مسابقات حضور خواهد یافت زیرا در تاکنون در قضیه فرهنگ سازی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و ورزشکاران جوان در مسائل فرهنگی در حد پایینی قرار دارند و قهرمانانی که مدالهای خود را تقدیم آستان قدس رضوی کرده اند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت تا برای سایر ورزشکاران نیز فرهنگ سازی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.