ایستگاه قونقا متروی تبریز به بهره برداری رسید

شهردار تبریز گفت: ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز، در آستانه سال جدید و با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، یعقوب هوشیار با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان شرقی برای تامین مالی پروژه قطارشهری تبریز و کمک‌های دولت در این زمینه اظهار کرد: با تلاش مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی تمامی ایستگاه های خط یک آماده مسافرگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت میدان کهن (سه راه امین) ادامه می یابد.

هوشیار افزود: بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه  قونقا با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه  به دلیل مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل  بر اساس معماری بومی ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شده است.

شهردار تبریز هم چنین با اشاره به اینکه قونقا آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری بود، گفت: با توجه به تلاش جهادی پرسنل برای بهره برداری از این ایستگاه امید است خط ۲ نیز با سرعت و در کمترین زمان اجرا و تحویل شهروندان شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.