معاون گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد؛

اقامت حدود ۳۸۰ هزار گردشگر در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: معاون گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در استان خبر داد و گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری به صورت مستمر در حال انجام است که به دنبال این اقدام تا ۲۹ اسفندماه، ۱۴۶۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام گرفته که منجر به صدور ۱۳۷ اخطار کتبی، ۷۷ تذکر و ۳ مورد پلمپ شده است.

علیرضا بایرام زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار تختی مراکز اقامتی استان تا روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، تعداد ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پذیرش گردشگران خبر داد و افزود: در این راستا تعداد کل بازدید از اماکن استان به ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ بازدید رسیده است که از بین اماکن تاریخی مورد بازدید قرار گرفته و روستای کندوان، کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.

بایرام زاده اظهار داشت: تاکنون ۶ جلسه ستاد خدمات سفر استانی و ۲۷ جلسه شهرستانی در راستای برنامه‌ریزی و پیگیری وظایف کمیته‌های ستاد خدمات سفر برگزار شده است. همچنین برای رونق حوزه صنایع دستی استان، بیش از ۵۰ مورد نمایشگاه صنایع دستی موقت در سرتاسر استان برپا شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.