ورزش آذربایجان شرقی در فروردین 1401 

پیروزی تراکتور بعد از 13 بازی 

در مهمترین خبر رورزشی فروردین سال گذشته، حبیب ستوده نژاد جانشین ایوب بهتاج در اداره کل ورزش و جوانان استان شد.
عصرآزادی آنلاین: مهمترین اخبار فروردین سالی که گذشت به شرح زیر است:
-تیم تراکتور فردای 13 بدر، بعد از 13 بازی ناکامی در ورزشگاه یادگار امام تبریز با یک گل از سد تیم مس رفسنجان عبور کرد تا سال جدید را با پیروزی آغاز کرده باشد.
-دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی با سه مدال آسیایی سال خود را آغاز کرد. آیدین علیاری در ماده تایم تریل انفرادی ، صمد پورسیدی در تایم تریل تیمی و ریحان خاتونی در تایم تریم تیمی دختران به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند.
-آرش آقایی دارنده چندین مدال رنگارنگ در مسابقات جودو قهرمانی کشور و مدال برنز مسابقات جوانان جودو قهرمانی آسیا درگذشت. وی هنگام تمرین در باشگاه بدنسازی به دلیل برق گرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
-ترکیب تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد و محسن مصطفوی تنها کشتی‌گیر نماینده استان آذربایجان شرقی موفق شد مسافر مسابقات قهرمانی آسیا شود.
-تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر با برتری در مرحله پلی آف لیگ دسته یک با نتیجه 79 بر 58 از سد تیم خراسان رضوی عبور کرد که با توجه به تساوی در بازی اول، تورفاقان آذرشهر به مرحله بعدی صعود کرد.
-در مسابقات انتخابی جودو زنان کشور 3 تکواندوکار آذربایجان شرقی به مدال دست یافتند.
زیبا اکبری در وزن 78- کیلوگرم به مقام دوم، سمیه اسمعیل پور در وزن 48- کیلوگرم به مقام دوم و سارا اسماعیل زاده در وزن 52- کیلوگرم به مقام سوم مسابقات رسیدند.
-فاطمه بابایی بدمینتون ‌باز آذربایجان‌شرقی در مسابقات درون اردوی تیم ملی موفق به کسب سهمیه شد.
-حبیب ستوده نژاد طی حکمی از سوی سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی منصوب شد.
-تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر با برتری برابر تیم شیمیدر قم به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک کشور صعود و جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور را کسب کرد.
-آرمین درخشانی ورزشکارآذربایجان شرقی موفق به کسب مدال نقره درمسابقات پرس سینه قهرمانی باشگاههای کشور شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.