سیزدهم فروردین، روز طبیعت فرصتی دوباره برای حفاظت از منابع طبیعی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با توجه به پیش رو بودن سیزدهم فروردین روز طبیعت، نکاتی را در خصوص اصول حفاظت و مراقبت از طبیعت خاطرنشان کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با توجه به پیش رو بودن سیزدهم فروردین روز طبیعت، نکاتی را در خصوص اصول حفاظت و مراقبت از طبیعت خاطرنشان کرد.

اصغر بیات، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، گفت: مردم استان در تفرج‌های روز طبیعت، علاوه بر توجه به توصیه های کارشناسان، به استفاده صحیح و مراقبت از طبیعت توجه لازم و کافی داشته باشند و در حد امکان از اتراق در نزدیکی رودخانه ها بپرهیزند.

وی ابراز داشت: تیم های گشت منابع طبیعی استان از پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به آغاز ایام تعطیلات، مشغول خدمت رسانی به دوستداران طبیعت و همچنین گشت و پایش دقیق اراضی ملی هستند.

بیات افزود: اگر افرادی ناچار به افروختن آتش هستند، از زغال آماده استفاده کنند و به شاخه و برگ درختان آسیب نزنند. ایشان همچنین تصریح نمود: شهروندان در صورت استفاده از سیگار در مسیر طبیعت، از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند زیرا موجب آتش سوزی پوشش گیاهی می‌شود که خاموش کردن آن کاری دشوار است.

وی ادامه داد: طبیعت‌گردان در صورت امکان وسایل مهار آتش همراه داشته باشند و در صورت مواجهه با آتشی که خاموش کردن آن در توانشان نیست، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به عوامل یگان حفاظت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان کرد: شهروندان در صورت استفاده از آتش در طبیعت، در پایان کار، آن را با آب و خاک خاموش و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید نمود: اگر اشخاصی آتش را روشن بگذارند و منجر به آتش سوزی شوند، بنابر قانون پیگیری و مجازات خواهند شد. این مقام مسئول در پایان گفت: مردم استان نسبت به گذشته آشنایی بیشتری با مراقبت از طبیعت دارند و شواهد موجود بخصوص کاهش آمار تصرفات و آسیب رساندن به طبیعت در قالب قاچاق چوب و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی، نشان از همراهی مردم استان با منابع طبیعی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.