فرماندار میانه:

۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب میانه هزینه شد

فرماندار میانه با بیان اینکه به زودی آب پایدار به دست مردم این شهرستان می‌رسد، گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به این شهرستان از محل سفر استانی رئیس جمهور هزینه شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مسعود سعادتی با بیان اینکه تأمین آب شرب میانه مهمترین مساله شهرستان است، افزود: آب میانه چون از چاه‌های منطقه تأمین می‌شود از نظر سختی بالاتر از حد معمول است بنابراین برای تأمین آب شرب استاندارد قرارداد پروژه سد گرمی چای از سال ۱۳۸۴ منعقد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ شروع شد که تا سال ۱۳۹۱ بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ پروژه حدود هفت سال دچار رکود شد اما بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی شتاب گرفت و اعتبارات تخصیصی به این پروژه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان سه برابر شد.

فرماندار میانه با بیان اینکه اکنون حدود سه میلیون مترمکعب آب پشت سد گرمی چای جمع شده است، گفت: به دلیل مسائل زمین شناسی قرار است ۲۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شود که این میزان به راحتی نیاز مردم را تأمین می‌کند و هم اکنون آزمایش‌های اولیه سد آغاز شده است و از آخر فروردین ماه نیز اولین تزریق آب وارد خطوط شبکه می‌شود و تابستان امسال آب به طور مداوم به دست مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان میانه از نظر تعداد سد رتبه بالایی در استان دارد، اظهار کرد: سد آیدوغموش یکی از سدهای مهم میانه با هدف تأمین آب کشاورزی و زیرکشت بردن اراضی دیم ایجاد شد که بعد از تعدیل طرح قرار شد هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان را زیر پوشش قرار دهد.

منبع/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.