استاندار آذربایجان شرقی:

همه دستگاه‌ها برای بهبود شرایط زندگی روستاییان تلاش کنند

استاندار آذربایجان شرقی اعتماد مردم را امتیاز بنیاد مسکن و مولفه‌ای تاثیرگذار در عمران و آبادانی مناطق محروم و روستایی دانست و گفت: بنیاد مسکن اقدام بسیار مهم مشارکت‌دهی و جلب خودیاری مردم در حل مشکلات مناطق روستایی را با اهتمام بیشتر ادامه دهد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، عابدین خرّم، پنجشنبه، ۳۱ فروردین ماه، در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای پرخیرو برکت انقلاب است که با وجود کمترین بار مالی برای دولت، بیشترین خدمات را به مردم و کشور ارائه می‌کند.

وی افزود: امروز در مناطق محروم و دورافتاده، آثار و برکات عملکرد بنیاد مسکن را در قالب طرح‌هایی مانند طرح‌های هادی روستاها و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی ۵۰ درصد خانه‌های روستایی استان، اظهار کرد: نتیجه این اقدام مهم کاهش چشمگیر تلفات و صدمات حوادث طبیعی نسبت به گذشته است.

وی، جلب اعتماد مردم را امتیاز بنیاد مسکن دانست و گفت: اعتماد و مشارکت مردم نقش بسزایی در عمران و آبادانی مناطق محروم و روستایی دارد و بنیاد مسکن باید روند مشارکت‌دهی و خودیاری مردم در حل مشکلات این مناطق را با اهتمام بیشتر ادامه دهد.

خرّم با اشاره به مسئولیت بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ابراز امیدواری کرد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همگرایی سایر دستگاه‌ها، این بنیاد در تامین زمین‌های مورد نیاز و جلب مشارکت مردم بیش از پیش موفق باشد.

استاندار آذربایجان شرقی مشارکت نهادهای دیگر در کنار بنیاد مسکن را یکی از چالش‌های موجود در روستاها عنوان کرد و گفت: برای تشویق مردم به سکونت در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس، لازم است خدمات مناسب بویژه در حوزه اقتصاد روستا و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان ارائه شود که همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند از نظر تسهیلات و همچنین تامین منابع برای افزایش طرح‌های هادی روستایی، شرایط زندگی مردم در روستاها را بهبود بخشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از عملکرد یک‌ساله این بنیاد ارائه کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، طرح هادی هزار روستا در استان اجرایی و در مجموع ۲۶۹ هزار سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

حجت‌الله سروری درخصوص طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده و از مجموع سهمیه ۱۲ هزار واحدی سال ۱۴۰۱ نیز عملیات مقاوم‌سازی ۴۶۰۰ واحد به اتمام رسیده و بقیه در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وی همچنین از اجرای ۵۸۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۲۰ روستای استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این مدت ۲۵۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی در داخل روستاها انجام شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.