توسط سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز صورت گرفت؛

ارائه گزارش اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به رئیس کل دادگستری استان

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی، فرمانده یگان حفاظت، روسای ادارات حراست،حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در روز چهارشنبه سی ام فروردین ماه سالجاری با دکتر حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و گفتگو نمود.
 اصغر بیات، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی، فرمانده یگان حفاظت، روسای ادارات حراست،حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در روز چهارشنبه سی ام فروردین ماه سالجاری با دکتر حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و گفتگو نمود.
در ابتدای این دیدار این دیدار،اصغر بیات سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن عرض تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، به بیان عملکرد مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در جهت حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی پرداخت و از همکاری و همراهی رئیس کل دادگستری و همکاران مجموعه دستگاه قضا تقدیر و تشکر نمود و خواستار تداوم برخورد با متجاوزین به اراضی ملی شد.
ایشان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه دستگاه قضا در جهت حفاظت و تثبیت مالکیت منابع طبیعی بر عرصه های ملی و همچنین بیان آمار پرونده های متشکله در جهت تجاوز به اراضی ملی، تصریح کرد: با توجه به گستردگی عرصه های طبیعی استان و همچنین ارزش افزوده بالای اراضی در استان، خواستار تداوم حمایت های قانونی دادگستری در جهت حفاظت از انفال هستیم.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن اشاره به اقدامات رفع تصرف به استناد تبصره یک ماده ۵۵و اجرای احکام اعلام نمود: عوامل یگان حفاظت اداره کل در این زمینه بخصوص در ایام تعطیلات نوروز قاطعانه و با دقت، مشغول پیگیری و پیشگیری از تصرفات احتمالی بوده و هستند.
بیات با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در بهره‌برداری اصولی و حفاظت از منابع ملی بیان کرد: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، بایستی پیشگیری را قبل از درمان سرلوحه کار خود قرار دهیم و به گونه‌ای اقدام کنیم تا اقشار مختلف جامعه به منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌هایی ملی نگاه کنند تا برای آیندگان حفظ و حراست شود.
سرپرست اداره اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان پرداخت و افزود: نهالستان بزرگ منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با مساحتی در حدود 136 هکتار و تولید بیش از 40 گونه جنگلی و فضای سبز، یکی از بزرگترین پتانسیل های تحقق طرح مذکور در سطح کشور محسوب می شود که با تامین نهال برخی استان ها که دارای شرایط اکولوژیکی مشابهه با استان البرز هستند؛ سهم بسزایی در تامین نهال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور را دارد.
وی در ادامه سهم استان البرز در اجرای این طرح مردمی و چهار ساله را، تولید چهل میلیون اصله نهال در سال اعلام کرد و افزود: در صدد آنیم که با اجرای این طرح در استان البرز که  تحقق آن فقط با مشارکت همه جانبه دستگاه ها و مردم شریف استان امکان پذیر است؛ کمک و تاثیر بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز، مقابله با ریزگردها و همچنین مقابله با توسعه ی بیابان در سطح استان را داشته باشیم.
 درادامه ی این دیدار،رئیس کل دادگستری استان با عرض خوشامدگویی به سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هیئت همراه، ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل منابع طبیعی در زمینه حفاظت و حراست از اراضی ملی گفت: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری از دستگاه های موفق و پیش رو در استان بخصوص پیشرو و موفق در مبارزه با زمین خواری و حفاظت از انفال می باشد که عملکرد خوب این مجموعه در شورای صیانت از حقوق بیت المال هم محسوس و قابل تقدیر است که از آن جمله می‌توان به کاهش آمار تصرفات و تخریب اراضی مالی نسبت به سال های گذشته اشاره نمود.
ایشان با بیان اینکه موضوع رفع تصرفات بسیار مفید و کارآمد است افزود: روند باید به گونه ای پیش برود که این موضوع به طور جدی پیگیری و از تصرفات به کلی جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری البرز ضمن تقدیر اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت توسط مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛ با تاکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و مشارکت همه جانبه ی مردم استان در اجرای و تحقق طرح مذکور، خاطر نشان کرد:  باید با فرهنگ سازی، مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: موضوع منابع طبیعی و حفاظت از آن از این رو که متعلق به شخص نیست بلکه میراثی همگانی و امانتی ارزشمند در دست ما برای آیندگان است، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توجه داشت که در انجام این امر مهم و خطیر، یعنی حفاظت از منابع طبیعی، از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
ایشان ضمن اشاره به حمایت پیوسته و مداوم دستگاه قضا از منابع طبیعی، افزود: دستگاه قضا قاطعانه پیگیر مسائل منابع طبیعی است و تمام تلاش خود را در راستای حمایت و حفاظت از این نعمت الهی و سرمایه ملی انجام خواهد.
هریکندی در ادامه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه و تکلیفی شرعی و همگانی است افزود: دستگاه قضا نیز در کنار منابع طبیعی با سوداگران اراضی و دست درازان به حقوق عامه برخورد شدیدی خواهد نمود و با توجه به اینکه با تمام مسائل در حوزه منابع طبیعی آشنا هستم، در تمامی موارد پشتیبان و همراه منابع طبیعی خواهم بود.
رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان گفت: متصرفان به اراضی ملی بدانند که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، دستگاه قضایی استان همچون گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر منابع طبیعی در برخورد قاطعانه با زمین خواران و قاچاقچیان چوب آلات و زغال جنگلی از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.