معاون وزیر کار تاکید کرد:

تضمین ایجاد اشتغال به شرط مهارت/ ایجاد ۳هزار مرکز جوار کارگاهی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زمینه اشتغال در کشور فراهم شده است، گفت: اگر جوانان مهارت داشته باشند، تضمین می‌کنیم که بیکار نباشند.
عصرآزادی بر اساس گزارش ایرنا، «غلامحسین حسینی‌نیا» امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری اظهار داشت: فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم شده است و باید جوانان دوره‌های مهارتی را سپری کنند. به عنوان مثال در یکی از طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی عملیاتی در بوشهر مورد نیاز است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد: کشور به جهش مهارت برای رشد تولید نیاز دارد که باید در قالب نهضت ملی پیش ببریم.
حسینی‌نیا با بیان اینکه امسال سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، گفت: با این شعار امسال هفته کارگر معنای دیگری پیدا می کند و نقش مهارت آموزی برای رشد تولید نمایان می‌شود.
وی ادامه‌داد: مهارت آموزی راه افزایش بهره وری تولید ‌نیروی انسانی است که باید نیروی کارآمد تربیت شوند.
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که «مهارت آموزی کارگران یک امر حیاتی است»، خاطرنشان‌کرد: نهضت ملی مهارت‌آموزی توسط این سازمان آغاز شده است.
این مقام مسوول اضافه‌کرد: جمعیت فعال کشور ۲۶ میلیون نفر است که برای ۲۰ میلیون نفر در پنج سال (یعنی سالی چهار میلیون نفر) آموزش در نظر گرفته شده است و باید در این زمینه برنامه تحولی داشته باشیم.
حسینی نیا با اشاره به وضعیت سنجش مهارت بیان داشت: درصدد هستیم تا سازمان فنی‌وحرفه‌ای را به یک سازمان حاکمیتی تبدیل و طراحی برنامه‌های آموزشی و استاندارهای شغلی ‌و شایستگی و سنجش مهارت را عملیاتی کنیم.
وی عنوان کرد: در راستای افزایش تولید و بهره وری نیروی کار، ۲میلیون و ۶۳۴ نفر در دولت سیزدهم مورد سنجش مهارت قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد در این عرصه هستیم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲میلیون و ۱۳۶ هزار نفر گواهی‌نامه مهارت دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴ درصد افزایش را شاهد هستیم، ضمن اینکه برنامه ما برای امسال سنجش مهارت یک میلیون و ۷۵۲ نفر است.
وی با بیان اینکه در نهضت ملی هشت محور اساسی در نظر گرفته شده است، گفت: تدوین استانداردها، محور آموزش، منابع انسانی، زیرساخت‌ها، مهارت آموزی و غیره از جمله این موارد است و در همین راستا آموزش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در برنامه پنج ساله نهضت ملی در نظر گرفته‌ایم.
حسینی نیا ابراز داشت: ۲ هزار ۶۰۰ استاندارد را تدوین کردیم و برای امسال نیز بیش از یک هزار استاندارد را پیش بینی کرده‌ایم.
وی از جلب مشارک اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: برای اینکه آموزش‌های مهارتی را پیش ببریم روی کمک‌ها حساب کرده‌ایم و آیین نامه اجرایی آن را تصویب کردیم و در همین راستا مجمع خیرین را در دستور کار داریم که پنج مجمع ایجاد شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ متر زمین و یک مرکز آموزشی ایجاد شده و یک‌هزار و ۸۰۰ میلیون ریال هم خیران کمک کرده اند که در طول انقلاب بی نظیر بوده است.
وی با بیان اینکه سه هزار مرکز جوار کارگاهی را در کارهای تولیدی و صنعتی راه اندازی کرده ایم، گفت: این کارگاه ها برای آموزش نیروی های کارآموز در نظر گرفته شده است.
حسینی‌نیا افزود: در طرح «کهاد» مهارت آموزی دانشجویان ۲۱ هزار و ۲۶۰ نفر و در طرح «نخلستان» فارغ التحصیلان ۱۴ هزار ‌و ۳۰۸ نفر دوره آموزشی سپری کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.