مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

آذربایجان شرقی آماده افتتاح پروژه های نیمه تمام برنامه چهارم توسعه

عصرآزادی/ سید فرید پیمان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر در حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با کل کشور افتتاح خواهد شد.

“حمید منجم” در آستانه هفته هلال احمر در جمع اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی با تقدیر ویژه از امام‌ جمعه تبریز در حمایت از جمعیت هلال احمر استان افزود: شاید برخی مدیران مصلحت نمی‌بینند حمایت بزرگ و معنوی ویژه نماینده ولی فقیه در استان را اظهار کنند اما ما با افتخار از ظرفیت و جایگاه ویژه ایشان برای رفع برخی موانع و مشکلات بهره مند شده ایم.

وی با بیان اینکه ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود آماده افتتاح است ادامه داد: پایگاه‌های امداد و نجات صوفیان، تسوج، کلیبر، جلفا و انبارهای امدادی تسوج، آذرشهر و ملکان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.

منجم اضافه کرد: تعداد ۸ پایگاه امداد و نجات در مناطق مختلف و صعب العبور آذربایجان شرقی مکان یابی و طراحی شده اند که می‌تواند عملیات اجرایی حداقل ۴ پایگاه در سال جاری انجام شود که در این زمینه نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران تنها تیم خارجی حاضر در اصلاحیه ترکیه بود که اداره آفاد با اعتماد کامل، مجوز امداد و نجات مستقل برای آن صادر کرده بود تاکید کرد: امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی قبل از تیم های آنکارا و استانبول به منطقه اصلاحیه رسیده بودند.

وی یادآور شد: علیرغم تبلیغات منفی، تنها کشور خارجی بودیم که در ترکیه از امدادگر زن استفاده کردیم و زنان هلالی در صحنه‌های حساس نقش آفرینی نمودند.

منجم با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم مستقر کرده‌ایم افزود: هر هفته یک بیمارستان صحرایی و یک کاروان سلامت در حومه تبریز برگزار خواهیم کرد و مهمترین کاروان سلامت در شهرستان کلیبر با استقرار ۲۵ یونیت دندانپزشکی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی امور جوانان در زمینه آموزش همگانی، توسعه فرهنگ خدمت داوطلبانه و بشردوستانه و اوقات فراغت است اظهارداشت: جمعیت جوانان هلال احمر از ۲۰ هزار نفر در طول سال ۱۴۰۱ به ۸۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است که جمعیت هلال احمر برای آنها برنامه ۱۰ هزار نفری با عنوان جوانان تمدن ساز تدارک دیده است تا شاهکار دیگری خلق گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، خیرین را بزرگترین بازوی اجرایی جمعیت هلال احمر خواند و با اشاره به اینکه ظهور و بروز این جمعیت با حضور و حمایت مردم و خیرین میسر می‌شود بیان داشت: این امر باعث قوت قلب و ایجاد انگیزه مضاعف در بین داوطلبان و متخصصان هلال احمر استان شده است.

وی در این خصوص از نقش رسانه‌ها در بازتاب خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال تقدیر کرد و افزود: جمعیت هلال احمر مجموعه ای دولتی نیست و از مردم و برای مردم است لذا امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی اولین و بهترین کاروان امدادی به مناطق زلزله زده اخیر بود.

منجم با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک و حمایت درمانی بلاعوض به افراد کم بضاعت تخصیص داده شد در خصوص چالش های اساسی جمعیت هلال احمر توضیح داد: با وجود تقویت ناوگان لُجستیکی و خودروی افتتاح انبارهای جدید امداد، فرسودگی ناوگان جمعیت هلال احمر و نوسازی آن از چالش های مهم استان است که نیازمند حمایت خیرین، دولت و مجلس هستیم.

منجم با بیان اینکه تعداد داوطلبان آذربایجان شرقی پس از گذشت یکسال از ۷ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در تامین سگهای زنده یاب جهت آمادگی برای حوادث غیرمترقبه با رعایت استانداردهای خاص آن مشکلی نداریم اما در تربیت و آموزش آنها باید اقدامات اساسی انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.