اکرم امام اوغلو شهردار استانبول:

داده های خبرگزاری آناتولی دستکاری شده است

عصرآزادی آنلاین/ اکرم امام اوغلو و منصور یاواش شهرداران استانبول و آنکارا دقایقی بعد از شروع شمارش انتخابات امروز ترکیه با انتقاد تند از عملکرد جانبدارانه خبرگزاری آناتولی ، از مردم ترکیه خواستند به داده های این خبرگزاری اعتبار نکنند زیرا اطلاعات واقعی بیانگر پیشتاز بودن کمال قلیچدار اوغلو است.

شهردار استانبول عملکرد خبرگزاری آناتولی را مسبوق به سابقه دانست و داده های غلط انتخابات ترکیه در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ را یادآور شد. در آن انتخابات خبرگزاری یاد شده که خبرگزاری رسمی ترکیه است با جانبداری از رجب طیب اردوغان آرای اولیه او را قریب به ۱۵ الی ۲۰ درصد بیش از رقم واقعی مخابره کرده بود که در پایان رای گیری به همان میزان آرای واقعی اردوغان کاهش یافت.

منصور یاواش نیز در این کنفرانس خبری که امام اوغلو را همراهی می کرد از پیشتاز بودن قلیچدار اوغلو خبر داد و از مردم ترکیه خواست تا آخر امشب منتظر مانده و فریب  پروپاگاندای خبرگزاری آناتولی را نخورند.

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی ترکیه امروز ۱۴ می در سراسر ترکیه برگزار شد که دو ائتلاف ملت به رهبری قلیچداراوغلو و جمهور به رهبری اردوغان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.